کودکان را بزرگ بشماریم

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری معتقد است باید کودکان را در جامعه بزرگ بشماریم و از تحقیر آنان خودداری کنیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، آیت‌الله محسن حیدری پیش از ظهر روز ۱۳ مهر ۱۳۹۸ و  در آیین گشایش برنامه‌های هفته ملی کودک در اهواز با تاکید بر سیره اهل بیت(علیهم‌السلام) در مواجه با کودکان و اهمیت دادن به آن‌ها، گفت: کودکان را نباید مورد مواخذه قرار دارد آن‌ها آینده‌سازان جامعه ما  هستند و بزرگ‌داشتن و سخن گفتن با آن‌ها به زبان خودشان سیره بزرگان دین است.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: باید دین، اخلاق و تربیت را به کودکان‌مان یاد دهیم چون بدون علم و دانش نمی‌توان دین را حفظ کرد در این راه می‌توانیم با استفاده از زبان هنر، داستان، فیلم، نقاشی و سایر آثار هنری مفاهیم را به کودکان منتقل کنیم.

آیت‌الله حیدری همچنین گفت: رهبران فکری و نخبگان جامعه از بین همین کودکان به وجود می‌آیند و هر جامعه‌ای قشر نخبه‌ای دارد که سرنوشت‌ساز است و دیگران را به دنبال خود می‌کشاند. بی‌تردید خواص جامعه در آینده از بین همین کودکان بیرون می‌آیند.

او در این آیین که فاضل نظری مدیرعامل کانون و غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز حضور داشتند، با قدردانی از فعالیت‌های کانون استان خوزستان تاکید کرد: کارهای ابتکاری فراوانی چه در زمان سیلاب چه قبل از آن در روستاها و مناطق حاشیه‌نشین از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان صورت گرفت.

در این آیین تندیس شهید «محمد طاها اقدامی» شهید حادثه تروریستی ۳۱ شهریور سال گذشته، پوستر و تمبر ویژه هفته ملی کودک رونمایی شد و پرچم این هفته در مجتمع فرهنگی هنری کانون اهواز به اهتزاز درآمد.

برنامه‌های هفته ملی کودک امسال با شعار «آینده را باید ساخت» طی روزهای ۱۳ تا ۱۹ مهر ۱۳۹۸ در سراسر کشور برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =