سلامت کودکان مهم‌ترین دغدغه حوزه بهداشت و درمان است

هفته ملی و روز جهانی کودک مورد توجه دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرار گرفت. رئیس این دانشگاه در پیامی جداگانه این مناسبت را تبریک گفت و مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت این دانشگاه در اظهاراتی مهم‌ترین دغدغه حوزه بهداشت و درمان را توجه به سلامت جسمانی و روانی کودک دانست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علی بهادر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پیامی به مناسبت هفته ملی کودک، این ایام را فرصتی ارزنده برای یادآوری وظایفی دانست که جامعه در برابر کودکان برای ساختن دنیایی بهتر، بر عهده دارد.

در بخشی از این پیام آمده است: «از آنجا که کودکان به عنوان سرمایه‌های بالقوه و آینده‌سازان ایران اسلامی، نقش مهمی در حفظ و حراست از ارزش‌ها و سرمایه‌های کشور و پیش‌برد امور فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه بر عهده دارند؛ تربیت، آموزش و جامعه‌پذیری آنان در اولویت امور قرار دارد...»

معصومه صفاری، مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره اهمیت دوران کودکی توضیح داد: دوران کودکی به دلیل ساخت سنگ‌بنای شخصیتی در این برهه و تأثیر عمیق آن بر آینده فرد مهم است، بدین معنی که پس از این دوره شخصیت انسان مانند یک مجسمه فقط تراشیده می‌شود، اما برای همیشه هسته و اصل سنگ آن باقی می‌ماند.

او ادامه داد: دروازه ورود به رشد و توسعه عمومی جامعه آینده خواهند بود و توجه به سلامت جسمانی و روانی کودک از مهم‌ترین دغدغه‌های حوزه بهداشت و درمان است. هفته ملی و روز جهانی کودک، بهانه‌ای برای اهمیت دادن به جایگاه کودکان در نظام سلامت است.

ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک از ۱۳ تا ۱۹ مهر ۱۳۹۸ با شعار «آینده ساختنی است» در سراسر کشور در حال برگزاری است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =