ایجاد ارتباط کلامی با کودک، دست‌آورد قصه‌گویی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان قصه را بهترین وسیله ارتباطی با کودک در عصر فن‌آوری‌های نوپدید دانست و این ابزار مناسب تربیتی را بدون جایگزین خواند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، محمود قاسم نژاد این مطلب را در اختتامیه مرحله استانی بیست و دومین جشنواره‌ی قصه‌گویی کانون اظهارداشت و با اشاره به  نقش تربیتی قصه و قصه‌گویی گفت: قصه‌ مهم‌ترین وسیله ارتباط بین فردی است و در تمرین خوب‌شنیدن، سخن‌گفتن و پذیرش راهنمایی‌های سازنده، نقشی اساسی دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان درهمین حال از فرصت‌های بی‌شمار قصه و قصه‌گویی برای حاضران سخن‌گفت و با اشاره به قصه‌های قرآنی تصریح‌کرد: مطالعه سرگذشت پیشینان و ترسیم افق‌های جدید برای زندگی بهتر، از  اهداف این قصه‌ها محسوب‌می‌شود.

عضو پیشین کانون شهرستان صومعه‌سرا هم‌چنین، با مهم توصیف‌کردن دوران کودکی و اهمیت  نهادینه‌سازی باورهای ملی و اسلامی  در این نسل گفت: قصه در این میان جایگاه ارزش‌مندی دارد و در انتقال ارزش‌های دفاع مقدس، روایت حماسه‌آفرینی‌های جوانان و نوجوانان  و افزایش توان‌مندی‌ ذهنی آینده‌سازان جایگاه ویژه ای دارد.

این مسوول استانی توضیح‌داد: چنان‌چه خاستگاه ادبیات کودک را برگرفته از فرهنگ عامه تلقی‌کنیم، به روشنی، نمایان‌گر ریشه‌های آن در قصه و قصه‌گویی است و برهمین اساس می‌توان با تکیه بر این ابزارتربیتی و با بهره‌گیری از شخصیت‌های فعال این عرصه در کشور و استان به بهترین شکل ممکن از ان استفاده‌کرد.

سپاسگزاری از تلاش‌های دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره و قدردانی از همراهی مسوولان و شخصیت‌ها برای توسعه فرهنگ قصه و قصه‌گویی در استان گیلان، بخش پایانی سخنان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری استان گیلان بود.

گفتنی است، مرحله استانی جشنواره بین المللی قصه‌گویی از ۱۴ تا ۱۶ مهرماه ۱۳۹۸ و هم‌زمان با هفته ملی کودک در سالن سینمای اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت برگزارشد.     

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =