کد خبر: 292085
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
جشنواره قصه‌گویی در هرمزگان آغاز شد

مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در هرمزگان امروز چهارشنبه با رقابت ۷۴ قصه‌گو در مرکز آفرینش‌های هنری در بندرعباس آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون هرمزگان، در ابتدای این جشنواره مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان در ابتدای این جشنواره گفت: در این دوره از جشنواره قصه‌گویی ۱۶۳ اثر در بخش صحنه‌ای به دبیرخانه این جشنواره ارسال و در نهایت ۷۴ اثر برای رقابت قصه‌گویان توسط داوران انتخاب شد.

ناهید سلیمانی احمدی افزود: از ۱۶۳ اثر قصه‌گویان این دوره از جشنواره، ۸۹ اثر در  بخش دختران و پسران، ۶۶ اثر در بخش زنان و مردان و ۸ اثر نیز متعلق به بخش پدربزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها است.

وی بیان داشت: در این دوره از جشنواره ۱۱ برگزیده شامل( ۵ برگزیده بخش زنان و مردان)، ( ۳ برگزیده دختران وپسران) و ( ۳ برگزیده بخش پدربزرگ و مادربزرگ) انتخاب و به مرحله منطقه‌ای بیست‌ و دومین جشنواره قصه‌گویی امسال در مشهد مقدس راه‌ می‌یابند.

وی بیان داشت: همزاد پنداری کودکان با خواندن و شنیدن قصه‌ ها باعث می‌شود سوال‌های بسیاری در ذهن آن‌ها ایجاد شود و برای پاسخ به آن راه‌ های خلاقانه‌ای را انتخاب کنند.

سلیمانی احمدی، آثار دریافتی در بخش ۹۰ ثانیه‌ای بیست‌ و دومین جشنواره قصه‌گویی از استان هرمزگان را ۱۵۱ اثر اعلام کرد که در تهران داوری خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان با اشاره به این که قدر دوران کودکی را بیشتر بدانیم، اظهارداشت: قصه ‌گویی در مهارت ‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان به ویژه در افزایش اعتماد به نفس، تقویت قدرت بیان، دوستی، قناعت و راستگویی بسیار اثرگذار است.

قصه‌های جذاب بگویید

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان در ادامه این برنامه اظهارداشت: در کنار خانواده‌ها همه مسوولان نیز به دنبال فراهم کردن بستری هستند که کودکان و نوجوانان آرامش داشته باشند.

حسین امیری تیموری خطاب به  قصه‌گویان و نوجوانان حاضر در جشنواره قصه‌گویی بیان داشت: با قصه‌ها تخیل‌پرداری کنید و قصه‌هایی خوب و جذابی بگویید تا برای دیگران خاطرات شیرینی باقی بگذارید.

مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی در هرمزگان در مرکز فرهنگی و هنری آفرینش بندرعباس درحال برگزاری است و تا فردا پنج‌شنبه ادامه می‌یابد.

ادامه جشنواره با قصه «اشکبوس» محمد رنجبر از شاهنامه فردوسی ادامه پیدا کرد.  

الهه جمالی‌فرد با «خوشمزه‌ترین کلوچه»، آناهیتا محلفی با «شهر خوبی‌ها»، سمیه اسلامی با «یه پرش، دو پرش و سه پرش» بخش قصه‌گویی را ادامه دادند.

داوری این دوره از جشنواره استانی برعهده محمد سایبانی کارگردان و بازیگر تئاتر، عاطفه جمالی مدرس دانشگاه هرمزگان و نعیم اسدی کارشناس مسوول فرهنگی، هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان برعهده دارند.

مرحله منطقه‌ای بیست‌و دومین جشنواره قصه‌گویی امسال در مشهد مقدس برگزار و راه‌یافتگان آن در شب یلدا در تهران باهم به رقابت می‌پردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =