اکران «مسافر» کیارستمی در موزه سینما

فیلم بلند «مسافر» اثر عباس کیارستمی در آخرین روز از برنامه «یک هفته با سینمای کانون» روی پرده موزه سینما می‌رود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فیلم ۷۰ دقیقه‌ای «مسافر» به کارگردانی عباس‌کیارستمی از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز پنج‌شنبه ۱۸ مهر در موزه سینما بر روی صحنه می‌رود.

عباس کیارستمی این فیلم را در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و در سال ۱۳۵۳ ساخت و با ساخت آن توانست پرونده فعالیت‌های هنری خود را رونق بخشد.

فیلم «مسافر» داستان پسری بچه ۱۰ ساله‌ و شیفته فوتبال است و با صد دوز و کلک برای تماشای فوتبال پرسپولیس، از ملایر به تهران می‌آید.

کیارستمی پیش‌تر، در سال ۱۳۴۹ فیلم کوتاه «نان و کوچه» و در سال ۱۳۵۱ فیلم «زنگ تفریح» را ساخته بود.

بر اساس این خبر، موزه سینما با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هفت فیلم کمتر دیده شده از تولیدات سینمای کانون را در «هفته ملی کودک» نمایش داد.

فیلم‌های «باشو غریبه کوچک»، «دونده»، «خمره»، «سازدهنی»، «رهایی»، «عمو سیبیلو» از شنبه تا چهارشنبه ۱۷ مهر به نمایش درآمد.

علاقه‌مندان به سینمای کودک می‌توانستند به مناسبت «هفته ملی کودک» از ۱۳ تا ۱۸ مهر سال ۱۳۹۸ همه روزه از ساعت ۱۸ با حضور در موزه سینما واقع خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان تجریش، باغ فردوس به تماشای این آثار بنشینند.

سینمادوستان می‌توانند بلیت تماشای این فیلم‌ها را از پایگاه اینترنتی به نشانی www.cinematicket.org تهیه کنند.

برنامه‌های هفته ملی کودک در سال ۱۳۹۸ روزهای ۱۳ تا ۱۹ مهر در تهران و سراسر کشور از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مختلف برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =