نبی‌زاده: بزرگ‌ترین سرمایه ما کودکانمان هستند

فیلم «اقیانوس پشت پنجره» از تولیدات جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور سیدجلال چاوشیان تهیه‌کننده و بابک نبی‌زاده کارگردان به مناسبت هفته ملی کودک عصر روز چهارشنبه ۱۷ مهر در بنیاد سینمایی فارابی به نمایش درآمد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، چاوشیان در این جلسه اشاره کرد که نسخه نهایی فیلم در حال آماده‌سازی است و نبی‌زاده به نقش کودکان در جامعه و اهمیت و ارزش آن‌ها اشاره کرد.
فیلم «اقیانوس پشت پنجره» از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان با حضور بابک نبی‌زاده کارگردان و سیدجلال چاوشیان تهیه‌کننده به مناسبت هفته ملی کودک در ساعت ۱۷ روز چهارشنبه ۱۷ مهر در سالن زنده یاد عباس کیارستمی در بنیاد سینمایی فارابی به نمایش درآمد.
سیدجلال چاوشیان ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران گفت: امشب، بزرگ‌ترین افتخار برای من، حضور شماست. تک تک شما عزیزانی که در این سالن هستید. تنها یادآوری یک نکته را لازم می‌دانم که هم اکنون فیلم «اقیانوس پشت پنجره» در حال گذراندن تدوین و صداگذاری است و این نسخه، همان نسخه‌ایست که در جشنواره‌ فیلم کودک و نوجوان آماده شده بود.
او ادامه داد: امیدواریم که در جشنواره بعدی، به نسخه کامل‌تری برسیم. دیگر حرفی نیست، چرا که تمام حرف‌های ما در همین فیلمی است که قرار است ببینید.
کارگردان فیلم «اقیانوس پشت پنجره» با تبریک هفته ملی کودک گفت: از بنیاد سینمایی فارابی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان باید سپاس‌گزار بود که این فیلم‌ها را در این هفته برای مخاطبان و کودکان اکران می‌کنند.
او ادامه داد: این روزها و پس از اتمام فیلم برداری بیشتر در خانه‌ام و در جریان اخبار روز ایران و نقاط دیگر دنیا هستم. در همه جای دنیا، صحبت‌ها بیشتر حول‌وحوش اقتصاد و سیاست است. با خودم فکر می‌کردم که اگر دولتمردان و سیاستمداران سرزمین ما فقط به کودکان‌مان بیاندیشند، چند سالی نخواهد گذشت که دیگر نیازی به هیچ یک از این‌ها نخواهند داشت، نه به نفت، نه به دلار و نه به هیچ چیز دیگر، چرا که بزرگ‌ترین ارزش‌ها و سرمایه‌های ما کودکان‌مان هستند.
نبی‌زاده تاکید کرد: کودک برای این سرزمین هم اقتصاد است، هم سیاست است، هم فرهنگ، هم هنر است و همه چیز است. من و سید جلال چاوشیان در «اقیانوس پشت پنجره» تمام نیت‌مان این بود که با ساختن این فیلم اشاره‌ای داشته باشیم به خلاقیت، توانمندی و استعداد سرشاری که در کودکان جنوب ایران نهفته است.
سپس این فیلم برای میهمانان این برنامه به نمایش درآمد.


فیلم «اقیانوس پشت پنجره» داستان برهان، نوجوان باهوش روستایی در جزیره‌ای دورافتاده و بسیار زیبا است که مردم در آن به سختی زندگی می‌کنند. او گروهی را جمع می‌کند، به نقاط دیدنی جزیره می‌رود و برای گردشگران خارجی موسیقی و نمایش اجرا می‌کند. زندگی رونق می‌گیرد و گردشگران بیشتری به جزیره می‌آیند اما یک مشکل بزرگ در راه است ...
این فیلم که برای نخستین بار در سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به نمایش درآمد، توانست از این جشنواره جوایز پروانه زرین بهترین فیلم نوجوان، جایزه اصلی یونیسف (صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد)، دیپلم افتخار بهترین بازیگر از، جایزه‌ بهترین فیلم جلوگاه امید از مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودکان در امور بین‌الملل، جایزه‌ بهترین فیلم بخش جلوگاه امید از سوی شهردار اصفهان و جایزه بهترین بازیگر از سوی سازمان حمل و نقل شهری اصفهان را کسب کند.
فیلم «اقیانوس پشت پنجره» ۵۷ بازیگر اصلی و فرعی دارد که بجز سه نفر از بازیگران تئاتر تهران، بقیه از شهرهای میناب و جزیره‌ی قشم انتخاب شده‌اند.
هفته سینمای کودک از برنامه‌های هفته ملی کودک است که با نمایش فیلم‌های منتخب جشنواره فیلم کودک اصفهان از روز شنبه تا پنج‌شنبه ۱۳ تا ۱۸ مهر در بنیاد سینمایی فارابی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =