اعزام قصه‌گویان جشنواره‌ی استانی به مدارس سمنان

قصه‌گویان راه‌یافته به مرحله‌ی استانی بیست‌ودومین جشنواره‌ی قصه‌گویی روزهای ۱۶ و ۱۷ مهرماه در مدارس سمنان و حومه به اجرای قصه پرداختند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان از حضور قصه‌گویان راه‌یافته به جشنواره‌ی قصه‌گویی طی روزهای ۱۶ و ۱۷ مهرماه ۱۳۹۸ در مدارس نوبت صبح و عصر خبر داد و گفت: اعزام قصه‌گویان به مدارس از برنامه‌های جنبی جشنواره‌ی بیست‌ودوم قصه‌گویی بود که با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی به‌عنوان یک ابزار ارتباطی و فرهنگ‌ساز در جامعه، انجام شد.‌

خدابخشی در ادامه با اشاره به شعار هفته‌ی ملی کودک و جشنواره‌ی قصه‌گویی مبنی بر «آینده را باید ساخت»،  اظهار داشت: قصه‌گویی و گوش‌سپردن به قصه‌ها یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین راه‌های انتقال تجربه است و به لحاظ آموزشی، قصه‌گویی ماهیت و ظرفیتی دارد که مفاهیمی مانند دوستی، صبر، مهربانی، امید و... در قالب آن به‌صورتی تأثیرگذار و سازنده به‌کار می‌رود.

وی در پایان تصریح کرد: قصه‌گویان با حضور در مدرسه فاطمیه، دانش‌آموزان افاغنه‌ی انصار ۱ و انصار ۲ که از اعضای کتابخانه پستی سمنان هستند به بیان قصه‌های خود پرداختند و با اجرای برنامه‌های شاد، میهمان کودکان در هفته‌ی ملی و روز جهانی کودک بودند.

گفتنی است؛ در هفته‌ی ملی کودک از سوی مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری، بیش از ۱۱۰ برنامه‌ی شاد و متنوع ویژه کودکان و نوجوانان در سراسر استان سمنان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =