کانون پرورش فکری؛ محیطی مناسب برای تربیت‌پذیری کودکان است

نماینده مجلس شورای اسلامی در دیدار اعضای کودک و نوجوان کانون پرورش فکری بر نقش و اهمیت محیط مناسب در تربیت‌پذیری کودکان تأکید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سمنان در ششمین‌روز از هفته‌ی ملی کودک به میزبانی خانه‌ی مردم با احمد همتی نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، دیدار و گفت وگو کردند.

همتی نخست ضمن تبریک هفته‌ی ملی و روز جهانی کودک و ابراز خرسندی از حضور کودکان و نوجوانان عضو مراکز فرهنگی‌هنری در خانه‌ی مردم و آرزوی سلامتی و مؤفقیت برای همه‌ی بچه‌های خوب این استان، اظهار داشت: تربیت در سنین کودکی و نوجوانی از اهمیت بسزایی برخوردار است و کانون پرورش فکری توانسته در کنار اولیای دل‌سوز، نقش مهمی در این زمینه ایفا کند.

وی با بیان این‌که محیط مناسب نقش بسیار مؤثری در تربیت‌پذیری صحیح کودکان دارد، بر نقش کانون پرورش فکری به‌عنوان یکی از محیط‌های مناسب برای تحقق این مهم، تأکید کرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: استعدادهای خوبی در دانش‌آموزان کشور ما هست؛ ولی متناسب با این استعدادها نتوانسته‌ایم امکانات لازم را برای‌ آن‌ها فراهم کنیم و علی‌رغم وجود امکانات محدود، شاهد مؤفقیت‌های خوب دانش‌آموزان در بخش‌های مختلف علمی، ورزشی و المپیادها در سطح ملی و بین‌المللی هستیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به درخواست‌های کودکان مبنی بر وضعیت نامناسب مدارس، نداشتن پارک و شهر بازی مناسب، گفت: مدارس ما به هیچ عنوان متناسب با ظرفیت‌های دانش‌آموزان و هم‌چنین ظرفیت‌های کل کشور نیست و برای رسیدن به این اهداف بایست نشستی با حضور مسئولان آموزش و پرورش، نیروی انتظامی و شهرداری برای بررسی مشکلات و فراهم‌سازی امکانات ورزشی، پارک و...، تشکیل شود.

همتی در بخش دیگری از سخنانش، تصریح کرد: پارک ملت و کتابخانه کودک میدان امام(ره) سمنان دارای فضاسازی خوبی نیست و نیاز شدید به تغییرات اساسی دارد که بی‌شک با کمک و مساعدت مسئولان استان می‌توان این مشکل را حل کرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی در همان دیدار بنا به خواسته‌ی یکی از اعضا طی تماس تلفنی با محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با تأکید بر پرهیز از تبعیض در ثبت‌نام دانش‌آموزان، خواستار نام‌نویسی این عضو در مدرسه‌ی مورد علاقه‌اش شد که با مؤافقت دستورانی روبه‌رو و انجام شد.

گفتنی است؛ این دیدار با مشارکت کانون پرورش فکری، آموزش و پرورش و بانک کشاورزی برگزار و مربیان و اعضای کودک و نوجوان، ضمن قرائت بیانیه هفته‌ی ملی کودک، انتظارها و خواسته‌های خود را بیان کردند و در پایان، هدایایی از سوی نماینده مجلس شورای اسلامی به آن‌ها تقدیم شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =