برگزاری کارگاه آموزش سرود ویژه‌ی مربیان کانون پرورش فکری کهگیلویه و بویراحمد

مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد در آموزش یک روزه با برخی از تکنیک‌ها و شیوه‌های اجرای سرود درکتابخانه‌ها آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان‌و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد سهیل مطیعا مدرس این دوره‌ی آموزشی ،  در دو بخش تئوری و عملی به معرفی سرود ، تشکیل گروه کُر، موسیقی و نُت‌های آن، نحوه‌ی انتخاب اعضا ، چگونگی چینش گروه سرود، لباس،  نور ، صحنه، دکور و لوازم صوتی به شکل کاربردی پرداخت.

مطیعا در این دوره همچنین به اهمیت فعالیت سرود، در ایجاد همدلی و ارتباط موثر در کودکان ونوجوانان اشاره کرد و ازمربیان خواست در جهت تشکیل گروه‌های کیفی تلاش کنند تا بتوانند بیش از پیش از ظرفیت‌های نهفته‌ی این هنر بهره ببرند.

در بخش دیگر این آموزش ، شرکت کنندگان با تشکیل گروه کُر به تمرین سرود « یادش به خیر کانون» ازسروده‌ی افشین علا پرداختند.

شناسایی،  جذب وپرورش استعدادها از میان اعضا ومربیان وتولید ترانه و موسیقی‌های فاخر در حوزه کودک ونوجوان از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی بود.

انجمن سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از انجمن‌های ۱۰ گانه تخصصی است که بر اساس سیاست‌های فرهنگی سال ۹۷ کانون و به منظور تخصصی‌تر شدن فعالیت‌های فرهنگی و هنری در میان نوجوانان، تمرین کار گروهی و حضور پررنگ‌تر در اجتماع تاسیس شده است.

سهیل مطیعا دانش‌آموخته رشته‌ی موسیقی از دانشگاه موسسه آموزش عالی کنسرواتوار تهران، آهنگ‌ساز و نوازنده است و تاکنون با سازمان‌های فرهنگی مختلف از جمله: صدا و سیما، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و… همکاری داشته و در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز به عنوان مربی سرود فعالیت می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =