کرمانشاه قصه‌گویان برگزیده خود را در بخش صحنه‌ای معرفی کرد

مرحله استانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در بخش صحنه‌ای، ۲۱ تا ۲۳ مهرماه در کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان‌ونوجوانان استان کرمانشاه، مرحله استانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در بخش صحنه‌ای، ۲۱ تا ۲۳ مهرماه در کرمانشاه برگزار شد.

بر همین اساس، «مهناز فتاحی»، مدیرکل کانون پرورش فکری استان کرمانشاه، امروز(۲۳ مهر) در مراسم اختتامیه مرحله استانی بیست‌ودومین جشنواره قصه‌گویی، گفت: قرآن کریم به عنوان کتاب هدایت انسان‌ها به زبان قصه است که این مساله نشان از کارکردهای قصه در تربیت صحیح انسان‌ها دارد.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی، اظهار کرد: قصه سیدالشهدا(ع) یکی از پرغرورترین و ماندگارترین قصه‌های دنیا بود که با روایتگری حضرت زینب(س) ماندگارتر شد.

او اضافه کرد: اگر حضرت زینب(س) ماجرای عاشورا را نشر نمی‌داد شاید حادثه عاشورا در کربلا می‌ماند.

فتاحی در ادامه با تاکید بر اینکه قصه در انتقال مفاهیم و نزدیک‌تر کردن انسانها به یکدیگر معجزه می‌کند، گفت: قصه باعث نزدیکی خانواده‌ها به هم می‌شود.

وی  از همه خواست تا هر شب برای عزیزان خود قصه زندگی خود و یا هر قصه‌ای که دوست دارند را بگویند.

فتاحی با بیان اینکه قصه باعث آشنا شدن کودکان و نوجوانان با بزرگان و قهرمانان جامعه می‌شود، گفت: کودکان و نوجوانان با قصه نحوه کنار آمدن با شرایط سخت را می‌آموزند.

فتاحی از قصه به عنوان ابزاری برای انتقال مسائل اخلاقی یاد کرد و افزود: قصه به کودکان و نوجوانان هنر خوب گوش دادن و خوب شنیدن را آموزش می‌دهد.

اما در این مراسم و براساس بیانیه هیات داوران، فرخ لقا امجدی باقصه: قولانجه، نفراول؛ جازیه بیگم فاطمی با قصه: جوجه ، نفردوم، جمیله میرزایی با قصه: آش سنگ را به عنوان نفر سوم و زیبا عفتی با قصه پیاز له گپه را شایسته تقدیر در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها معرفی کردند.

در بخش دختران و پسران راه‌یافته به مرحله ملی، سوما مرادی با قصه: ماهی به سرفه، مژگان طهماسب باقصه: شب، کوثر ملک‌زاده‌ایی با قصه: گره‌گشا و حنانه امیری با قصه دیگ کهنه و فاطیما بزگداری با قصه کشاورز فقیر را شایسته تقدیر معرفی کردند.

اما وحید خواجوی با قصه: بی‌پلا مار، پویا بازرگان باقصه: کیخسرو، رحمت غلامی با قصه: آینده خوشبخت است، شورانگیز شاهینی با قصه:خاله گردن دراز، فریبا مرادی با قصه: یک جنگل و چند حیوان به عنوان نفرات اول تا پنجم بخش زنان و مردان راه‌یافته به مرحله منطقه‌ای معرفی شدند.

همچنین در این مرحله بهشته قطبی با قصه تایرون ترسناک، تهمینه ماوائیان با قصه هفت برادر، فریبا رضاپور با قصه:این همه تلق ملق و حدیقه محمدی مطلق با قصه: رزق حلال شایسته تقدیر شناخته شدند.

هیات داوران نوجوان استان کرمانشاه نیز حشمت اله شیرزادی با قصه:کوروش (بخش مادر بزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها)، نازنین منوچهری با قصه: آزر با زر(بخش دختران و پسران) و هادی لایقی با قصه:قهرمان شهر(بخش زنان‌ومردان) را به عنوان منتخبین خود معرفی کردند. 

حضور مسئولان مختلف استان نیز در آیین اختتامیه مرحله استانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کرمانشاه قابل‌توجه بود.

معصومه حسنی‌خوانسار، مدیرکل، معاونان و کارشناسان نهاد کتابخانه‌های استان کرمانشاه، ناهید فضلی، معاون آموزش ابتدایی و کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، مرتضی کوهی، معاون اجتماعی و کارشناسان اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه،... ازمیهمانان آیین اختتامیه جشنواره قصه‌گویی به میزبانی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =