کد خبر: 292430
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶
بازدید 317
برگزاری انجمن هنرهای نمایشی در کانون استان گیلان

نشست اعضای انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با حضور کارشناسان، رابطان، مربیان و اعضا در مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ کانون رشت برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این انجمن با هدف ترویج و توسعه فعالیت‌های نمایشی،  کشف استعدادهای کودکان، نوجوانان و اعضای ارشد کانون و سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و تولید محتوا برای فعالان این عرصه و فرصت‌سازی برای افزایش توان‌مندی شرکت‌کنندگان برپامی‌شود.

ایجاد بانک اطلاعاتی هنرمندان، ارایه‌ی مشاوره‌ به ‌مخاطبان و نظارت برعملکرد گروه‌های نمایشی کانون پرورش فکری، ازدیگراولویت‌های برپایی این انجمن‌ها محسوب‌می‌شود.

اولین نشست اعضای انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در سال  ۱۳۹۸ نیز برهمین اساس صورت‌گرفت و در این میان بیش از ۶۰ عضو نوجوان کانون با همراهی رابطان، کارشناسان و مربیان این مجموعه‌ی فرهنگی در مسیرارتقای آگاهی‌های هنری خود گام‌برداشتند.

برپایه این گزارش، آشناسازی حاضران با ظرفیت‌های مراکز فرهنگی هنری کانون در زمینه آموزش و اجرای فعالیت‌های نمایشی ودرعین‌حال، معرفی شخصیت‌های مطرح کشوری و استانی فعال در این زمینه، ازاولویت‌های برپایی این انجمن بود و دراین میان، کارشناسان، رابطان و مربیان کانون از ضرورت‌های تولید محتوا و شیوه‌های دست‌یابی به منابع مفید برای حاضران سخن‌گفتند.

معرفی کتاب‌های مناسب و تمرین‌های هدف‌مند برای کشف استعدادهای هنری اعضا با تاکید بر استفاده بهینه از فضای نمایش، صدا و بهره‌گیری از روش‌های مختلف اجرا، دیگربرنامه‌های این روز بود و درپایان نیز اعضا این انجمن به ارایه‌ی گزارشی از پیشینه‌ی فعالیت‌های نمایشی خودپرداختند.

شایان ذکر است، دو نشست پیشین اعضای این انجمن طی سال گذشته، به میزبانی شهرستان‌های رودبار و بندرآستارا برگزارشد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =