کد خبر: 292849
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
جشنواره تئاتر کودک جایی برای تعامل است

کارگردان نمایش «عموی عجیب بزرگ کوچیک من» که در بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان حضور دارد، این جشنواره را فرصت خوبی برای تعامل هنرمندان دانست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، ناصر آویژه بازیگر و کارگردان تئاتر که تابستان سال جاری نمایش «عموی عجیب بزرگ کوچیک من» را در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید و اجرا کرد، این اثر نمایشی را در بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان سه نوبت روز شنبه ۱۸ آبان روی صحنه می‌برد.

وی درباره جایگاه جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان بیان کرد: فکر می‌کنم که دوره بیست‌وششم دهمین دوره‌ای است که در مقام داور یا هیأت انتخاب و یا کارگردان در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان حضور پیدا می‌کنم. جشنواره بستری برای تعامل هنرمندان در زمینه تخصصی تئاتر کودک و نوجوان است.

آویژه ادامه داد: اتفاق خوبی است که هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان دور هم جمع می‌شوند و به تعامل با یکدیگر می‌پردازند و به تماشای آثار خارجی حاضر در جشنواره نیز می‌نشینند که در این فرصت اتفاق‌های خوبی رخ می‌دهد.

این هنرمند عرصه تئاتر با اشاره به تأثیر منفی شرایط اقتصادی روی برگزاری جشنواره‌های تئاتر و جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و بخش بین‌الملل این جشنواره، اظهار کرد: وقتی بودجه مناسب برای دعوت از گروه‌های خوب خارجی در اختیار برگزارکنندگان جشنواره نباشد، حضور کارهای خارجی سطح پایین، به کیفیت جشنواره لطمه می‌زند.

وی درباره وضعیت تئاتر کودک و نوجوان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گفت: نمایش «عموی عجیب بزرگ کوچیک من» از تولیدات تئاتر زمان مدیریت آقای کریمی‌صارمی در دفتر تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون است و حالا هم که آقای مشهدی‌عباس به عنوان یک هنرمند تئاتر در مرکز حضور دارد، امیدواری برای رخ دادن اتفاق‌های خوب را بالا می‌برد.

آویژه تأکید کرد: متأسفانه تمام زمینه‌های فعالیت در ایران قائم به ذات فرد است و با جابجایی‌ها روند اتفاق‌ها متوقف یا تغییر می‌کند. امیدوارم این حرکت خوبی که در کانون شکل گرفته، ادامه پیدا کند.

وی در پایان سخنان خود درباره احتمال اجرای مجدد نمایش «عموی عجیب بزرگ کوچیک من» در تهران، یادآور شد: استقبال خوبی از اجرای این نمایش در کانون شد ولی شرایط اجرا در سالن خصوصی بسیار سخت است زیرا چند اجرا در یک سالن به صحنه می‌رود؛ این در حالی است که ما در کانون به صورت تک اجرا بودیم و شرایط اجرای با کیفیت اثر برایمان فراهم بود. البته آرزوی من این است که شرایطی را برای اجرای مجدد نمایش «عموی عجیب بزرگ کوچیک من» فراهم کنم.

نمایش «عموی عجیب بزرگ کوچیک من» نوشته گیتا داودی است که با حضور مریم آشوری، ماهک فتاح‌پور، ناصر آویژه، مهرداد باقری، شاهین گلکار، محمد اله‌دادی، سبا سلیمانی و رها آویژه در سالن بوستان مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صحنه رفت و با استقبال قابل توجه خانواده‌ها و مخاطبان تئاتر مواجه شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =