کانون استان همدان در برگزاری جشنواره تئاتر کودک همکاری کرد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان نیز در برگزاری بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیرخانه این رویداد هنری همکاری گسترده‌ای داشت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در جریان برگزاری این رویداد در سال ۱۳۹۸ به میزبانی همدان پایتخت کهن ایران، کانون پرورش فکری با دبیرخانه جشنواره در حوزه‌های مختلف به‌ویژه برگزاری برنامه‌های اصلی و جنبی همکاری داشت که بخشی از آن را کانون استان همدان برعهده گرفته بود.

بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با دبیری مجید قناد برگزار شد و همچون دوره‌های گذشته، کانون استان همدان در برگزاری هرچه بهتر این رویداد و اجرای تئاتر برای کودکان مناطق مختلف استان نقش به‌سزایی داشت.

به‌گفته‌ی بهناز ضرابی‌زاده مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، در جشنواره بیست‌وششم تئاتر کودک و نوجوان، ۲ تماشاخانه‌ی سیار کانون که از تهران به این استان سفر کرده بود ۳۰ اجرا در قالب یک نوبت اجرای صبح و دو نوبت اجرای بعدازظهر در نقاط مختلف استان همدان داشتند.

این تماشاخانه‌های سیار امکان تماشای تئاتر را برای کودکانی که در برخی شهرها، شهرک‌ها، حاشیه شهرها و روستاها امکان دیدن تئاتر را ندارند، میسر کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان توضیح داد که اطلاع‌رسانی در خصوص اجراهای دو تماشاخانه سیار مدنظر، یک هفته قبل از شروع جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان از طریق کتاب‌خانه‌های کانون و مدارس انجام شد.

کانون استان همدان همچنین در برگزاری مراسم گشایش این دوره از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در فضای باز میدان بوعلی سینا نیز با دبیرخانه همکاری داشت و اجرای برنامه افتتاحیه با حضور دو مجری مراسم، روی صحنه یکی از تماشاخانه‌های سیار کانون انجام شد و کودکان کانون استان همدان نیز نمایشی را برای حاضران در مراسم اجرا کردند.

در این آیین، همکاران کانون استان کردستان نیز با عروسک‌های خود حضور داشتند که به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان برنامه‌هایی از این دست برای همکاری و تعامل با مراکز کانون استان‌های دیگر مدنظر قرار گرفته است.

همچنین در بیست‌وششمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، مربیان مراکز مختلف کانون در استان همدان، در تمام کارگاه‌های آموزشی جشنواره حضور داشتند تا با اطلاعات روز تئاتر در حوزه تئاتر کودک آشنا شوند.

ساخت عروسک غول پیکر آجی از نمادهای ادبیات فولکلور همدان برای حضور در مراسم پایانی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، از دیگر همکاری‌ها و برنامه‌های کانون استان همدان با این دوره از جشنواره بود.

در بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان که روز ۲۱ آبان به کار خود پایان داد ۸ نمایش کانون در بخش‌های مختلف جشنواره حضور داشت، درعین حال همکاری در برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی جشنواره و اعزام دو تماشاخانه سیار کانون به استان بخشی از همکاری‌های مرکز تولید تئاتر کانون با این جشنواره بین‌المللی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =