برگزیدگان مرکز ملی اسیتژ ایران در جشنواره تئاتر کودک معرفی شدند

هیئت داوران مرکز ملی اسیتژ ایران با انتشار بیانیه‌ای نمایش‌های برگزیده بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان را اعلام کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مرکز ملی اسیتژ ایران با حمایت کانون پرورش فکری به برگزیدگان بخش‌های «خردسال، کودک، نوجوان و خیابانی» بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، جوایزی اهدا کرد.

جوایز این بخش روز ۲۱ آبان ۱۳۹۸ در آیین پایانی جشنواره در همدان و با حضور فاضل نظری مدیرعامل و امیر مشهدی‌عباس مدیر مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مجید قناد دبیر جشنواره به برگزیدگان اهدا شد.

هیئت داوران مرکز ملی اسیتژ ایران متشکل از زهرا صبری، امیرحسین عسگری، مریم کاظمی و امیر مشهدی‌عباس با انتشار بیانیه‌ای، نمایش‌های برگزیده بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان را اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است: با توجه به تاکیدهای همه ساله مرکز اسیتژ جهانی نسبت به اشتراک گذاشتن تجربیات و تلاش‌های کسانی که به طور مستمر برای کودکان و نوجوانان نمایش تولید می‌کنند ضمن حفظ استقلال و شخصیت فرهنگی کودکان و نوجوانان ایرانی، داوران این دوره مرکز ایرانی اسیتژ برای انتخاب آثار بهتر به نکات زیر توجه کرده‌اند.

نوآوری و بدعت، وجود عناصر خلاقانه، توجه به مخاطبان از دیدگاه هنری و زمینه‌های فنی و تکنیکی نمایش‌ها

داوران این دوره مرکز ملی اسیتژ متشکل از زهرا صبری، امیرحسین عسگری و مریم کاظمی اعلام می‌دارند انتخاب نمایش‌های بهتر در مقایسه با کیفیت مطلق نیست و از بین سی و دو نمایش منتخب نهایی بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در چهار بخش خردسال، کودک، نوجوان وخیابانی، ارزیابی صورت گرفته و ضمن احترام به همه گروه‌های شرکت کننده که به مرحله حضور، اجرا و داوری جشنواره رسیده‌اند برگزیدگان خود را اعلام می‌کنند.

هیئت داوران انتظار دارد مرکز ملی اسیتژ و تمامی متولیان و دست اندرکاران تئاتر کودک و نوجوان بتوانند در مسیر وظیفه اصلی خویش که فراهم کردن تسهیلات اجراهای حرفه‌ای و بالا بردن ظرفیت‌های تولیدات مستمر اجرایی است حرکت کنند و انتخاب و اعلام نمایش‌ها؛ هر سال حرکت نمادینی برای یادآوری هدف اصلی باشد.

بخش خردسال

بر این اساس هیات داوران این بخش، تندیس اسیتژ، لوح تقدیر و ۲۵میلیون ریال جایزه نقدی خود را به نمایش «هرکی تو دنیا یک شکل و رنگی داره» به کارگردانی حامد ترابی به عنوان نمایش برگزیده، به‌خاطر طراحی میزانس و فضاسازی مناسب با موضوع و استفاده درست از ابزار و لوح تقدیر و ۵میلیون ریال جایزه نقدی به نمایش «دامن خیال انگیز من» به کارگردانی بهناز مهدیخواه از تولیدات کانون به‌خاطر ایجاد لحظات بدیع در فرم به منظور روایت درست قصه نمایش اهدا کرد.

بخش کودک

در بخش کودک نیز لوح تقدیر و ۵میلیون ریال جایزه نقدی به نمایش «کچل کفتر باز» به کارگردانی آزاده انصاری از تولیدات کانون پرورش فکری به‌خاطر انضباط و انسجام گروه اجرایی و طراحی بستر مناسب برای رسیدن به هدف نهایی قصه نمایش اهدا شد.

بخش نوجوان

همچنین تندیس اسیتژ، لوح تقدیر و ۲۵میلیون ریال جایزه‌ای بود که حسین اسدی کارگردان نمایش «به مرور زمان» به عنوان نمایش برگزیده بخش نوجوان به‌خاطر طراحی میزانسن و فضاسازی مناسب با موضوع و استفاده درست از ابزاردریافت کرد.

دیگر جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و مبلغ ۵میلیون ریال جایزه نقدی به نمایش «افسانه ماردوش» به کارگردانی محمد جهانپا از تولیدات کانون استان خراسان رضوی به‌خاطر هدایت درست بازیگران در موقعیت‌های متفاوت و طراحی مناسب و کاربردی عروسک با توجه به قصه نمایش اختصاص یافت.

بخش خیابانی

بر همین اساس در بخش خیابانی تندیس اسیتژ، لوح تقدیر و مبلغ ۲۵میلیون ریال جایزه نقدی به نمایش «یک چالش نه چندان کوچولو و خونه مادربزرگه «به کارگردانی نوراله لک نیز به عنوان نمایش برگزیده به‌خاطر انتخاب و طراحی ویژه برای یک نمایش خیابانی مناسب موضوع ویژه نوجوانان و هدایت درست بازیگران و لوح تقدیر و مبلغ ۵میلیون ریال جایزه نقدی به نمایش «وقتی که هفت سالم بود» به کارگردانی مهدی حبیبی به‌خاطر ایجاد تصاویر مناسب و موثر برای انتقال مفهوم به مخاطب... اهدا شد.

بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان امروز ۲۱ آبان در همدان با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =