درخشش کانون در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان

برترین‌های بیست‌وششمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در حالی معرفی شدند که ۶ نمایش کانون جوایز زیادی را به خود اختصاص دادند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، صبح روز ۲۱ آبان ۱۳۹۸ در حالی که ۷ نمایش از ۸ نمایش کانون نامزد دریافت ۴۶ جایزه از این جشنواره در همدان شده بود در مجموع هنرمندان عرصه نمایش کانون ۲۸ بار بر روی صحنه رفتند تا ۱۲ جایزه و ۱۶ لوح تقدیر این رویداد را دریافت کنند و البته دو جایزه مردمی جشنواره به‌صورت جداگانه در بخش‌های کودک و نوجوان به آثار کانون تعلق گرفت.

روز افتخارآمیز تئاتر کانون با درخشش هنرمندان این آثار همراه بود و۶ نمایش کانون با دست پر از همدان برگشتند و در صدر آن نمایش «کچل کفترباز» به کارگردانی آزاده انصاری که نامزد دریافت ۱۵ جایزه شده بود، علاوه بر معرفی به عنوان نمایش برگزیده بخش کودک این رویداد هنری با دریافت یک لوح تقدیر، موفق به دریافت ۴ جایزه و ۴ لوح تقدیر دیگر شد.

جایزه‌های این جشنواره شامل تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به آزاده انصاری به‌عنوان بهترین کارگردان، در بخش موسیقی به عبد آتشانی آهنگ‌ساز، آویده سعادت‌پژوه طراح صحنه و مینووش رحیمیان بازیگر زن نمایش کچل کفترباز تعلق گرفت.

این نمایش همچنین ۴ لوح تقدیر و جایزه نقدی، شامل فاطمه عباسی بازیگرزن نمایش، نسرین خنجری نویسنده نمایش‌نامه، استیژ بخش کودک و کانون کودک و نوجوان خانه تئاتر را از آن خود ساخت.

بر اساس این گزارش بعد از نمایش «کچل کفترباز»، نمایش «افسانه ماردوش» به کارگردانی محمد جهان‌پا از تولیدات کانون استان خراسان رضوی در بین آثار کانون در حالی که نامزد ۱۰ جایزه شده بود ۴ جایزه و ۳ لوح تقدیر به‌دست آورد و دو لوح تقدیر نیز از استیژ و کانون کودک و نوجوان خانه تئاتر دریافت کرد.

جایزه‌های اصلی این نمایش شامل جایزه مردمی بخش نوجوان، کارگردانی محمد جهان‌پا، طراحی صحنه مهدی شرفی، بازی‌گری جلال کریم‌زاده به‌صورت مشترک با شهرام صمدی‌نیا از نمایش «افسانه بایبری» و لوح‌های تقدیر شامل امیر و آرش بیات در بخش موسیقی، منوچهر اکبرلو نویسنده نمایشنامه «افسانه ماردوش» و پرستش سلطانی بازی‌گر می‌شد.

سومین نمایش موفق کانون در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان، با عنوان «هوشنگ لاک‌پشته» به کارگردانی الکا هدایت، یک جایزه بخش نمایش‌نامه (سپیده فلاح‌فر) شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی و ۵ لوح تقدیر بخش موسیقی (آذرنوش خدامی آهنگ‌ساز)، استیژ، طراحی صحنه(الکا هدایت)، بازی‌گری(الکا هدایت) و نمایش برگزیده اداره کل محیط زیست استان همدان را از آن خود ساخت.

بر اساس این گزارش بهناز مهدیخواه کارگردان نمایش «دامن خیال‌انگیز من» جایزه بازی‌گری این جشنواره و یک لوح‌ تقدیر استیژ در بخش خردسال را کسب کرد.

سهم دو نمایش دیگر کانون از این جشنواره دریافت جایزه بازی‌گری به امیرحسین انصافی برای نمایش «حیاط خانه ما» به کارگردانی وحید خسروی در بخش خردسال و جایزه مردمی بخش کودک به نمایش «مزه دروغ تلخه» به کارگردانی سمیرا یزدان‌پژوه بود.

دو نمایش دیگر کانون با عنوان‌های «عموی عجیب بزرگ کوچیک من» به کارگردانی ناصر آویژه و «مبارک و قالیچه پرنده» به کارگردانی حامد زحمت‌کش اولی در ۵ رشته و دومی در ۲ رشته نامزد دریافت جایزه شده بودند که جایزه‌ای به آن‌ها تعلق نگرفت.

یادآوری می‌شود شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد در این مراسم از حضور پر رنگ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جشنواره امسال سخن گفت و بیان کرد: این نهاد امسال مشارکت خوبی در برگزاری جشنواره داشت.

بیست‌و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با حضور فاضل نظری مدیرعامل کانون روز ۲۱ آبان ۱۳۹۸ در همدان به کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =