کد خبر: 293005
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱
علیرضا خمسه میهمان کشتی نوح شد!

نمایش «قصه‌های سفر پر ماجرای کشتی نوح» به کارگردانی مریم معترف اولین اجرای خود را در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون، با حضور علیرضا خمسه به عنوان مهمان ویژه به صحنه برد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، شامگاه چهارشنبه ۲۲ آبان سالن گلستان مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میزبان نمایش «قصه‌های سفر پر ماجرای کشتی نوح» به کارگردانی مریم معترف بود.

علیرضا خمسه بازیگر شناخته شده سینما، تئاتر و تلویزیون مهمان ویژه این اثر نمایشی بود.

«قصه‌های سفر پر ماجرای کشتی نوح» با حضور ۲ بازیگر نمایش در لابی سالن آغاز شد که تماشاگران را به داخل کشتی نوح و شنیدن قصه‌های رخ داده در آن دعوت کردند.

نمایش با بازی میثم یوسفی، مجتبی گوهرخای، علی بیک‌محمدی، منا شمس‌الدینی، شهرام نجاتی و مسعود پورجمشید به شیوه نمایش‌های ایرانی و با استفاده از تکنیک‌های نقالی، پرده‌خوانی و تعزیه اجرا شد.

این اثر روایتگر داستان حضرت نوح و فرمان خداوند برای ساختن کشتی و سوار کردن جفت‌های مختلف حیوانات در آن، ماجراها و اتفاقاتی که بین حیوانات در کشتی و تحت تأثیر شیطنت‌های شیطان رخ داده، نگارش کتیبه قانون زندگی در کنار هم از سوی‌ حضرت نوح و در نهایت رسیدن به خشکی است.

روایت داستان همراه با نصب پرده نقالی مربوط به داستان کشتی حضرت نوح بود.

در بخش‌های مختلف این اجرا، نکات مهم محیط زیستی و همچنین اخلاقی به زبانی ساده و از زبان حیوانات حاضر در کشتی نوح برای کودکان حاضر در سالن بیان شد.

یکی از ویژگی‌های قابل توجه نمایش «قصه‌های سفر پر ماجرای کشتی نوح» ساخت عروسک‌های حیوانات با استفاده از مواد دورریختنی پلاستیکی و بازیافتی بود که برای کودکان حاضر در سالن هم جذاب بود.

یکی دیگر از ویژگی‌های اولین اجرای این اثر نمایشی، همراهی پر شور کودکان در بخش‌های مختلف نمایش بود که با برقراری ارتباط میان گروه بازیگران و مخاطبان کودک شکل گرفت.

در پایان اجرای اول جدیدترین اثر مریم معترف، گروه، اجرای خود را به علیرضا خمسه تقدیم کرد و سپس خمسه و مهمانان حاضر در سالن پوستر نمایش را امضا کردند و عکسی دسته‌جمعی گرفتند.

محمدعلی ساربان بازی‌گر سینما و تلویزیون، سیدغلامرضا کاظمی‌دینان  مدرس علوم ارتباطات و فعال عرصه روابط‌عمومی، مهرداد نظام آبادی مجری برنامه‌های کودک‌ تلویزیون، افسانه مصدق بازی‌گر سینما و تلویزیون و بهروز خوش فطرت مجری و گوینده ارشد رادیو از دیگر میهمانان احرای نخست این نمایش بودند.

نمایش «قصه‌های سفر پر ماجرای کشتی نوح» ساعت ۱۹ به صحنه می‌رود و خرید بلیت آن از طریق سایت تیوال انجام می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =