کد خبر: 293071
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
بازدید 455
قدردان الهام‌پذیرفتگان کتاب باشیم!

مطالعه کتاب ارزش‌مند است و هنگامی که بر افکار عمیق انسانی و درتعامل بهتر با دیگران تاثیرگذارباشد، ارزش دوچندانی خواهدداشت و برهمین اساس نیز لازم است قدردان کسانی باشیم که از کتاب الهام‌گرفته‌اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این بخشی از سخنان«آناهیتا آروان»، نویسنده، محقق و مربی فرهنگی کانون استان گیلان در «نشست تخصصی کتاب و کتاب‌خوانی» مربیان این نهاد فرهنگی است.

آناهیتا آروان در این نشست که  هم‌زمان با بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی و با هدف ترویج و توسعه فعالیت‌های کتاب‌محور در مراکز فرهنگی کانون، هم‌اندیشی و قدردانی از مربیان فعال در این عرصه صورت‌گرفت، به نقش مطالعه کتاب در زندگی انسان‌ها پرداخت و تاثیرگذاری بر اندیشه‌های دیگران و ایجاد موج‌های مثبت در سایه کتاب‌خوانی را بر مصالعه صرف، ارجح دانست.

نویسنده کتاب«بگذار تروا بسوزد» درعین‌حال، دریافت مناسب آموزه‌های کتاب و بهره‌گیری ازآن در زندگی و در تعامل با دیگران را مهم‌توصیف‌کرد و الهام پذیرفتگان از کتاب را شایسته تقدیر خواند.  

وی توضیح‌داد: «تنها کسانی می‌توانند به «خواندن» مفتخرباشند که آن‌چه را به‌دست‌می‌آورند، در تفکرآنان، عظمت انسانی و زندگی آنها شرافتی قابل ‌ستایش برجای گذاشته‌باشد».

آروان که دارای مدرک کارشناسی زبان و ادبیات فارسی و کارشناسی ارشد رشته پژوهش هنر است، در ادامه سخنان خود به اهمیت فعالیت‌های کتاب‌محور و نقش مربیان کانون در ترویج فرهنگ مطالعه پرداخت وگفت: «مربی، هراندازه کتاب‌بخواند، بیاندیشد و محدودیت‌ها را بشکند، به یقین در پویایی اعضای کودک و نوجوان تاثیرگذار خواهدبود».

نویسنده کتاب«پسرم قدش بلنداست»، در ادامه با لذت‌بخش و تلطیف‌کننده توصیف‌کردن مطالعه کتاب، تماشای نمایش، دیدن فیلم و رابطه‌ی عمیق و پیوسته با تمامی هنرها تصریح‌کرد: لازم است مدام درجستجو باشیم و درسایه پویایی و حرکت‌های هدف‌مند، رنج زندگی را به زیبایی تبدیل‌کنیم.

کتاب را خورشید روشنی‌بخش زندگی بدانیم

معاون فرهنگی کانون استان گیلان نیز در این نشست، کتاب را روشنی‌بخش زندگی انسان‌ها دانست و قرآن کریم را پرچم‌دار ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در میان انسان‌ها قلمدادکرد.

ضیاء‌غیوری در ادامه به برداشت‌های عالمانه و عامیانه از کتاب‌  نیز اشاره‌داشت و با خاطرنشان‌کردن نقش مربیان کانون به‌عنوان متخصصان عرصه‌ی کتاب و کتاب‌خوانی تصریح‌کرد: به‌روزرسانی آگاهی‌ها و ایجاد پیوندهای مثبت میان کودک و کتاب رسالتی‌است که برعهده مربیان این مجموعه قراردارد.

او هم‌چنین، انتخاب کتاب‌های خوب، تهیه و مطالعه کتب مناسب برای کودکان و نوجوانان و فراهم‌سازی زمینه‌های هم‌نشینی هرچه بیش‌تر آینده‌سازان با یارمهربان را رسالت مشترک خانواده‌ها و اولیای تربیتی خواند و از تمامی همکاران برای حرکت‌ مستمر در این مسیر دعوت‌کرد.

برپایه این گزارش، نقد و بررسی طرح‌های کتاب‌خوانی مربیان و ارایه‌ی دیدگاه‌های سازنده برای ارایه‌ی هرچه بهتر فعالیت‌های کتاب‌محور، پایان‌بخش این نشست بود که صبح‌امروز در سالن‌نشست‌های کانون پرورش فکری استان گیلان در رشت برگزارشد.

گفتنی‌است، ویژه‌برنامه‌های هفته‌ی کتاب و کتاب‌خواب‌خوانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار«حال خوش خواندن»  از ۲۳ تا ۳۰ آبان ۱۳۹۸در سراسر کشور برگزارمی‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =