پیام استاندار آذربایجان‌غربی به‌مناسبت برگزاری جشنواره بین المللی قصه گویی در ارومیه

محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی با صدور پیامی به مناسبت برگزاری مرحله منطقه‌ای بیست‌ودومین جشنواره بین المللی قصه گویی، میزبانی ارومیه از این رویداد فرهنگی را افتخاری برای خطه شهید پرور آذربایجان غربی عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، در پیام محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی آمده است:

به نام خداوند خرد و آگاهی

   قصه ها کهن ترین زاده بشری و مخزن آگاهی و معرفت اند و قصه گویان در طول تاریخ با گشودن این رازهای کهن همواره آفرینندگان اصلی فرهنگ هستند. قصه‌ها مبتنی بر واقعیت های زندگی و عامل اصلی شکل گیری و بقا و ماندگاری تمدن‌ها به شمار می‌روند . در بین انواع قصه‌ها، قصه‌های دینی و حماسی، روح آزادگی، صلح، مهربانی و وطن دوستی را برای یک ملت به ارمغان می‌آورند. امروز همه ما از تاثیرهای تربیتی قصه در بین انواع قصه‌ها آگاهیم؛ انتقال مفاهیم و ارزش‌ها، رشد خلاقیت‌ها ، ترویج تلاشگری، تقویت مهارت های کلامی و شنیداری، تقویت قدرت تخیل و تصویرسازی و... از آثار ارزشمند قصه است و قصه گو با هنرمندی تمام همه اینها را برای مخاطب باز می‌گوید.

امروز ما مفتخریم در خطه شهیدپرور استان آذربایجان‌غربی و در پاییز زیبای ارومیه میزبان قصه گویان منطقه یک کشور در بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستیم.

استانی با تاریخی سترگ و پیشنیه ای لبریز از افتخارات؛ با مردانی دلیر و افتخار آفرین همچون باکری‌ها و امینی‌ها که قصه فداکاری و مهرشان برگ زرینی از کتاب قطور قصه‌های آذربایجان است. استانی که سابقه طولانی آن در آفرینش و انتقال سینه به سینه  قصه‌های حماسی و قصه گویان بی نظیر مثال زدنی است.

اینجانب ضمن عرض خیرمقدم به میهمانان و قصه گویان گرانقدر، امیدوارم حضورشان در این استان برای مردم فرهنگ دوست و کودکان عزیزمان سرشار از شادی و لذت کسب تجربه باشد.

محمد مهدی شهریاری

استاندار آذربایجان غربی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =