برگزیدگان منطقه یک جشنواره قصه‌گویی در ارومیه معرفی شدند

پنج قصه‌گوی راه‌یافته از منطقه یک به مرحله پایانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با رای داوران در ارومیه معرفی شدند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هیات داوران این مرحله متشکل از مریم سعادت، علی خانجانی و محسن هجری در آیین پایانی این رویداد که روز ۲۶ آبان ۱۳۹۸ در ارومیه برگزار شد ضمن صدور بیانیه‌ای، پنج برگزیده این مرحله را اعلام کردند.

بر اساس این گزارش داوران این مرحله پس از شنیدن ۲۵ قصه در روزهای ۲۵ و ۲۶ آبان ۱۳۹۸، شادی پاکزاد با قصه‌ی «یک در هزار» از استان آذربایجان‌غربی، فاطمه محمودی با قصه‌ی «خواب» از آذربایجان‌شرقی، کیوان باقلاچی با قصه «گرگ و برگ» از اردبیل، هادی رفیعی با قصه «فیروز» از زنجان و اعظم نوری‌زاده با قصه «صفر کله گنده» از استان قزوین به عنوان نفرات راه‌یافته به مرحله بین‌المللی انتخاب شدند.

هم‌چنین هیات داوران کبری مروت‌جو، سیمین محمدعلی‌پور، سارا وطن‌خواه، سمانه زمانی و مینا عابدی را نیز شایسته تقدیر معرفی کردند.

بر همین اساس محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان ‌غربی نیز به مناسبت برگزاری مرحله منطقه‌ای جشنواره قصه‌گویی به میزبانی ارومیه در پیامی این رویداد فرهنگی را افتخاری برای خطه‌ی شهیدپرور آذربایجان غربی دانست.

شهریاری در این پیام آورده است: قصه‌ها کهن‌ترین زاده‌ی بشری و مخزن آگاهی و معرفت‌اند و قصه‌گویان در طول تاریخ با گشودن این رازهای کهن همواره آفرینندگان اصلی فرهنگ هستند.

وی هم‌چنین اشاره کرده است قصه‌ها مبتنی بر واقعیت‌های زندگی و عامل اصلی شکل‌گیری، بقا و ماندگاری تمدن‌ها به شمار می‌روند و قصه‌های دینی و حماسی، روح آزادگی، صلح، مهربانی و وطن دوستی را برای یک ملت به ارمغان می‌آورند.

در بخش دیگری از پیام استاندار آذربایجان غربی آمده است: امروز همه ما از تاثیرهای تربیتی قصه‌ها آگاهیم؛ انتقال مفاهیم و ارزش‌ها، رشد خلاقیت‌ها، ترویج تلاش‌گری، تقویت مهارت‌های کلامی و شنیداری، تقویت قدرت تخیل و تصویرسازی و... از آثار ارزشمند قصه است که قصه‌گو با هنرمندی برای مخاطب بازگو می‌کند.

مراسم پایانی مرحله منطقه‌ای جشنواره قصه‌گویی روز ۲۶ آبان در مجتمع شهید فرخی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارومیه برگزار شد.

مرحله پایانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از ۲۶ تا ۳۰ آذر در تهران، خیابان حجاب، مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =