کد خبر: 293137
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
بازدید 230
سرچشمه تخیل خداوند است

چهل‌ودومین نشست شورای کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در هفته کتاب و کتاب‌خوانی برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، چهل‌ودومین نشست تخصصی شورای کتاب کانون کرمان  با حضور اعضای شورا ۲۵ آبان ۹۸ در سومین روز از هفته کتاب وکتاب‌خوانی برگزار شد.

بنابر این خبر، در ابتدای این نشست تخصصی فاطمه جعفرزاده  ضمن اشاره به لزوم مطابقت یافته‌ها و دانش غربی با آموزه‌ها و فرهنگ دینی و لزوم تسلط مربیان به متون دینی و انطباق آن‌ها با نیازهای جامعه  بیان داشت: ریشه بسیاری از نظریات معتبر در ادبیات و فلسفه را می‌توان در قرآن یافت و قطعا خداوند سرچشمه و منشا تخیل است.

همچنین، اعضای شورا در ادامه نظریه «خواننده نهفته» را در کنار دو نظریه،  محوری بودن نویسنده و مرگ مولف تشریح کردند، سپس از منظر این نظریه به نقد و بررسی دو کتاب« اگر آدم‌برفی‌ها آب نشوند...» نوشته‌ی سیدعلی شجاعی و« مرگ بالای درخت سیب» نوشته‌ی کاترین شارر پرداختند.

این در حالی است که، شورای کتاب کانون کرمان از سال ۹۱ با همت و کارشناسی فاطمه جعفرزاده معاون فرهنگی وقت و با هدف آشنایی با نظریه‌های علمی نقد کتاب کودک  با برگزاری بیش از ۴۰ جلسه  و با حضور ۹ عضو ثابت از کارشناسان و مربیان فعالیت خود را آغاز کرده است. این شورا تاکنون بیش از ۵۰ جلد کتاب، صد مقاله و بیست منبع تخصصی را ابتدا در حوزه پدیدارشناسی و سپس آموزش تفکر، فلسفه و تصویرگری مورد نقد و بررسی قرار داده است.

بر همین اساس هسته‌های آموزش فلسفه برای کودک با سرپرستی مربیان فرهنگی عضو شورای کتاب با استفاده از نظریات فبک« فلسفه برای کودک» برای اعضای کودک و نوجوان در مراکز فرهنگی‌هنری  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان فعال است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =