اعضای انجمن ادبی کانون گیلان گردهم‌آمدند

انجمن ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با حضور«عباس مهری آتیه» نویسنده، شاعر و پژوهش‌گر گیلانی در مرکز فرهنگی هنری کانون آستانه اشرفیه تشکیل‌شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، میهمان این انجمن که با هدف پایدارسازی حضور اعضا و فرصت‌سازی جهت هم‌نشینی نوجوانان با شخصیت‌ها و صاحب‌نظران عرصه ادبیات برگزارمی‌شود، سخنان خود را با تاکید بر اهمیت زبان و صورخیال در شعر آغازکرد و توجه به این مهم را در جذب خواننده تاثیرگذار دانست.

عباس‌مهری‌آتیه هم‌چنین از شاخصه‌های یک داستان مناسب نیز سخن‌گفت و روانی و شیوایی واژگان، انسجام زبانی و درعین‌حال استفاده از جمله‌بندی‌های مناسب را در کنار تعلیق و توجه به ویژگی‌های عاطفی شخصیت‌های داستان، بسترساز خلق یک اثر داستانی مخاطب‌پسند عنوان‌کرد.

«عباس مهری‌آتیه»، شاعر، نویسنده و منتقد ادبی

این شاعر، نویسنده و پژوهش‌گر گیلانی در توضیح سخنان خود افزود: شعر و داستان گنجینه‌های مهم ادبی و بال‌های پرواز در حوزه ادبیات به‌شمارمی روند و از این رو موفقیت در هرکدام یک از این حوزه‌ها، نیازمند آشنایی با فضای حاکم بر عرصه ادبیات و محصورشدن در«حصارحوصله» است.

نویسنده کتاب«ردپای اسطوره درگیلان» و «ارغوانی‌های بهداشت» در این میان، تاثیر نقد بر ارتقای کمی و کیفی آثارادبی را یادآورشد و میانه‌روی در بیان دیدگاه‌ها را انگیزه‌بخش نویسندگان و شاعران ارزیابی‌کرد.

مهری‌آتیه، نقش مربیان کانون و اهمیت بهره‌گیری از منابع موجود درمراکز فرهنگی هنری را نیز مورد توجه قرارداد و از اعضای کانون پرورش فکری خواست برای استفاده موثر از دوران کودکی و نوجوانی برنامه‌ریزی‌کنند.

لیلا خلقت‌پرور، مربی ادبی و مسوول انجمن ادبی منطقه ۲ استان  و زهرا کاظمی، مسوول مرکز فرهنگی هنری آستانه اشرفیه نیز ازدیگر افرادی بودند که به تشریح برنامه‌های انجمن ادبی کانون و نقش صاحب‌نظران این عرصه در ارتقای توان‌مندی و آگاهی‌های ادبی اعضا پرداختند.

برپایه این گزارش، خوانش آثار از سوی اعضا و نقد آن توسط میهمان برنامه، ازدیگر برنامه‌های این نشست یک روزه بود که با معرفی کتاب«خودنویسم را ازآفتاب پُرمی‌کنم» میهمان این نشست همراه‌شد.

گفتنی است، «انجمن ادبی آفرینش» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان در سه منطقه غرب، شرق و مرکز استان با حضور کارشناسان، مربیان و اعضای به‌قالب‌رسیده کارگاه‌های ادبی این نهاد برگزارمی‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =