انتقال مفاهیم و معارف دینی با زبان هنر، رویکرد مهم کانون

حسن ندافی در سخنرانی پیش از خطبه‌ی خود در مصلی قم گفت: انتقال مفاهیم و معارف دینی با زبان هنر درقالب‌های مختلف هنری رویکرد مهم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان قم، حسن ندافی که در اولین روز ماه آذر به عنوان سخنران پیش از خطبه نماز جمعه قم در این مراسم حضور داشت، گفت: انتقال مفاهیم و معارف دینی با زبان هنر درقالب‌های مختلف هنری رویکرد مهم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم است که در همین راستا رایزنی‌هایی با مدیریت حوزه علمیه خواهران و مراکز قرآنی این استان برای تولید محتوای فرهنگی‌هنری درانتقال مفاهیم فکری و فرهنگی صورت گرفته‌است.

وی گفت:‌ دراستان قم ۱۰ مرکز فرهنگی‌هنری ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعال است که ۷ مرکز فرهنگی‌هنری بعد از سفر مقام معظم رهبری به قم و از عنایات ویژه‌ی ایشان در سال‌های ۷۹ و ۸۹ احداث شده‌است.

حسن ندافی با تاکید بر برپایی جشنواره‌ها، گردهمایی‌ها و ویژه‌برنامه‌های مراکز فرهنگی‌هنری در طول سال بیان کرد: کانون استان قم توانسته با درخشش اعضای خود درحوزه‌های فرهنگی، هنری، علمی و ادبی و کشف استعدادهای آنها خوش بدرخشد و از جمله افتخاراتاعضای قمی کانون در جشنواره‌های بین‌المللی، عضو مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۳ کانون استان قم بود که توانست برگزیده دهمین مسابقه بین‌المللی نقاشی محیط زیست «کائو» کشور ژاپن در سال ۲۰۱۹ باشد.  

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم تاکید کرد: درخشش کانون استان در هفته فرهنگی قم درشهر نبطیه لبنان و شهر مقدس مشهد  و همچنین نمایشگاه شکوه‌چهل ساله استان و برگزیده‌ی این نمایشگاه‌ها به عنوان غرفه‌برتر در بین دستگاه‌های استان نیز از افتخارات مجموعه تحت مدیریت بنده در ۲ سال گذشته بوده‌است.

وی گفت:‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم این افتخار را دارد که دارنده‌ نخستین پروانه‌ی موکب در مسیر پیاده روی اربعین با موضوع تخصصی کودک و نوجوانان باشد و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و آیت‌الله سیستانی در مورد ارج‌نهادن به زائران کودک و نوجوان اربعین، اقدامات ارزشمند فرهنگی‌هنری را برای ایشان ترتیب دهد.
حسن ندافی خاطرنشان کرد: موکب‌ فوق با نام «موکب فرهنگی بیت الرقیه» در مسیر پیاده روی اربعین در دوسال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ مشغول خدمات‌ رسانی به زائران بود.
وی گفت:‌ شما مردم نمازگزار هم‌اکنون می‌توانید دربخش مهدکودک مصلای قم از جلوه‌های خدمت کانون پرورش فکری و فرهنگی کودکان و نوجوانان استان قم به فرزندان خود بازدید کنید.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم به مناسبت هفته بسیج بیان داشت: ثبت نام و عضویت در تمام مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری و فرهنگی کودکان ونوجوانان استان به این مناسبت با ۴۰ درصد تخفیف صورت می‌گیرد.

لازم به ذکر است میز خدمت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تمام مدت اولین نماز جمعه ماه آذر به خدمت‌رسانی به نمازگزاران پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =