نشست ادبی دو پنجره با حضور هوشنگ مرادی کرمانی برگزار شد

نشست ادبی دو پنجره با رویکرد نقد کتاب «لبخند انار» و با حضور هوشنگ مرادی کرمانی در مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری شهرکرد برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نشست ادبی دو پنجره هم‌زمان با هفته کتاب و کتابخوانی، با رویکرد نقد کتاب «لبخند انار» و با حضور هوشنگ مرادی کرمانی، فرزاد رحیمی مدیرکل، کارشناسان، مربیان مراکز و اعضای انجمن‌های ادبی کانون استان چهارمحال و بختیاری روز چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ در مرکز کانون شهرکرد برگزار شد.

در این جلسه، شش نفر از اعضای مراکز به نمایندگی دیگر مراکز کانون نقدهایی را از کتاب «لبخند انار» ارائه دادند و نویسنده کتاب پس از ارائه هر نقد به توضیح نکته‌های مورد توجه اعضا پرداخت.

مرادی‌کرمانی درباره این‌که چه‌طور نویسنده شده است در این جلسه گفت: هر انسان یک جهان است و از روی هر انسان می‌توان کتابی نوشت؛ و تنها راه برای نوشتن کتاب، مطالعه و مطالعه است.

او ادامه داد: به فرهنگ سرزمینی که در آن‌جا به دنیا آمده‌اید، پایبند بمانید. هر نویسنده برای خود جهانی مستقل دارد که برگرفته از محیط اطراف، تجربه‌های زیستی و داشته‌های فرهنگی و بومی اوست. رمز موفقیت آثار من در همین موضوع است.

مرادی‌کرمانی تاکید کرد: شما نوجوانان مهم‌ترین سرمایه‌های این کشور هستید. هویت ملی خود را بشناسید و در همه حال خودتان باشید. با دیدن و شنیدن صحبت‌های شما خوشحال هستم که زحمت‌های ۵۰ ساله‌ام به هدر نرفته است. در طول زندگی نویسندگی‌ام دو چیز را فراموش نکرده‌ام روستایی بودن و کودک ماندن. بیشتر کتاب‌های من، روایت خود من هستند.

همایش ادبی دوپنجره در دو بخش نقد مجموعه داستان «لبخند انار» از سوی نوجوانان نویسنده‌ی مراکز فرهنگی و آئین تجلیل از هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده‌ی صاحب نام برگزار شد.

در بخش نخست این برنامه که در مرکز مجتمع شهرکرد برگزار شد، نمایندگان گروه‌های نقد ادبی کارگاه‌های داستان‌نویسی کانون، دیدگاه خود را در مورد داستان‌های مجموعه‌ی لبخند انار بیان کردند و سوال‌هایشان را مطرح کردند.

در بخش دوم این همایش آیین بزرگداشت هوشنگ مرادی‌کرمانی با حضور مسوولان فرهنگی، جمعی از فرهیختگان جامعه‌ی دانشگاهی و ادبی استان، اعضا و مربیان برگزیده‌ی کتاب‌خوان و نوجوانان اهل قلم استان در سالن آمفی‌تئاتر کانون استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

علاوه بر سخنرانی فرزاد رحیمی مدیرکل استان، برنامه‌هایی هم‌چون، نمایش‌نامه‌خوانی اعضا مرکز سورشجان برگرفته از کتاب لبخند انار، اجرای نمایش آهنگ «خاله کفشدوزک و هزارپا» از سوی اعضا مرکز فارسان، پخش نماهنگ قصه‌ی مرد بی پایان مستند ساخته‌ای از زندگی و آثار نویسنده‌ی میهمان از سوی اعضا و مربیان مرکز شماره‌ی یک شهرکرد، نگاهی به ویژگی‌های داستان‌های هوشنگ مرادی‌کرمانی از سوی حمید باقری از نویسندگان استان، آیین تجلیل از هوشنگ مرادی‌کرمانی و اعضا و مربیان برگزیده کتاب‌خوان مراکز استان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =