پیک امید به شهرستان میامی سفر می‌کند

پیک امید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان دهه‌ی سوم آذرماه به روستاهای میامی سفر می‌کند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، ثمانه رحیمی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری میامی از برگزاری جلسه‌ای درخصوص اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری ویژه کودکان روستاهای محروم و مناطق کم‌برخوردار در قالب «پیک امید» به میزبانی فرمانداری این شهرستان خبر داد و گفت: در این جلسه که معاون فرهنگی، کارشناس فرهنگی و مسئول پیک امید کانون سمنان، معاون فرماندار، بخشدار مرکزی، دهیاران بخش مرکزی و نمایندگانی از آموزش و پرورش، هلال احمر، کمیته امداد امام خمینی(ره)، ورزش و جوانان، هیئت ورزش‌های همگانی و هیئت ورزش‌های بومی‌محلی، فنی و حرفه‌ای، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره  کتابخانه‌های عمومی و مرکز بهداشت، حضور داشتند، روستاهای «فرومد» و «بکران» برای شروع اجرای این طرح، انتخاب شدند.

فروهر معدنی معاون فرهنگی کانون استان سمنان در این جلسه ضمن قدردانی از توجه فرماندار به فعالیت‌های کانون پرورش فکری در حوزه‌ی کودک و نوجوان، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های کانون پرورش فکری استان در راستای توزیع عادلانه‌ی خدمات فرهنگی، اجرای پویش سراسری «پیک امید» است که از مهرماه سال جاری هم‌زمان با هفته‌ی ملی کودک در روستای «رکن‌آباد» سمنان آغاز شد و در طول سال نیز ادامه دارد.

وی با بیان این‌که میامی جزء شهرستان‌های کم‌تر توسعه‌یافته‌ی استان است به ارائه‌ی گزارش کوتاهی از روند اجرای این طرح و اهداف اجرایی آن پرداخت.

در ادامه‌ی جلسه، رحیمی عنوان کرد: رسالت کانون خدمت‌رسانی فرهنگی به کودکان و نوجوانان در مراکز فرهنگی‌هنری سراسر استان است و در مناطقی که امکان حضور آن‌ها وجود ندارد از مراکز پستی و سیار شهری و روستایی بهره می‌گیرد و در برخی مواقع به دلیل اتفاقات جوی و بلایای طبیعی، خدمت‌رسانی فرهنگی در بعضی از مناطق ضرورت پیدا می‌کند.

وی هم‌چنین یادآور شد: به‌منظور رفع این نیاز، امداد فرهنگی «پیک امید» برای خدمت‌رسانی فرهنگی به مناطق کم‌برخوردار و بحران‌زده راه‌اندازی شده و سعی دارد با کمک و هم‌کاری متولیان فرهنگی با هدف ارائه‌ی خدمات فرهنگی برای امیدآفرینی در میان کودکان و نوجوانان و ترویج روحیه کار داوطلبانه و فعالیت‌های جهادی میان مربیان، هنرمندان و نویسندگان کودک و نوجوان، فعالیت‌های ویژه‌ای را در مناطق کم‌برخوردار اجرا کند.

رحیمی در پایان تصریح کرد: اعضای حاضر در جلسه، ضمن ابراز خرسندی از این طرح، نظرها و پیشنهادهای خود را درخصوص بهتر اجرا شدن برنامه‌ها و هم‌چنین خدماتی که می‌توانند ارایه دهند، بیان کردند.

گفتنی است؛ اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی مانند قصه‌گویی، روخوانی کتاب، نمایش عروسکی، کارگاه آموزش کاردستی(اوریگامی) و...، برخی از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده‌ی مربیان در این طرح عنوان شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =