حضور پنج خوزستانی در بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه جشنواره قصه‌گویی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان از حضور 5 نماینده استان در بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه جشنواره قصه‌گویی خبرداد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، وحید کیانی با اعلام این خبر گفت: با راه‌یابی ۱۴۷ قصه برتر به بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون، فرآیند رای‌گیری انتخاب قصه برتر از نگاه مخاطبان آغاز شده است و این درحالی است که نام 5 قصه گوی خوزستانی در بین راه یافتگان به این بخش دیده می شود.

وی  ثنا رشنوئی با قصه ی  «بچه چهارم خونه»، لی لی ناز زینوند لرستانی با قصه ی  «دعای مستجاب شده»، فهیمه سروندی با قصه ی  «تولد گل آلود»، پریسا مطوئی با قصه ی  «صورت زیبا» و فروغ شاکریان با قصه ی  «فراموشم نکن» را چهار نماینده استان خوزستان در این بخش از جشنواره قصه گویی معرفی کرد و افزود: لی لی ناز زینوند لرستانی عضو کانون مرکز شماره 4 اندیمشک، فهیمه سروندی مربی مسئول کانون شماره یک اندیمشک، پریسا مطوئی مربی فرهنگی مرکز فرهنگی هنری کانون شماره 2 آبادان و فروغ شاکریان مربی فرهنگی کانون مجتمع اهواز هستند که توانستند به عنوان نمایندگان استان خوزستان جواز حضور در بخش پایانی قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون ر کسب کنند.

کیانی در ادامه با درخواست از خوزستان های علاقه مند به قصه گویی، جهت رای دهی به نمایندگاه استان خوزستان در این جشنواره بین المللی توضیح داد: برای رای دهی به قصه‌های برتر در این مرحله، علاقه مندان می توانند با مراجعه به پایگاه جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به نشانی www.kanoonfest.ir

در بخش «انتخاب برترین قصه 90 ثانیه ای با رای شما» وارد شده و با انتخاب استان مورد نظر به قصه گویان خوزستانی رای بدهند.

گفتنی است:در «قصه‌ ۹۰  ثانیه» ‌ که از دوره بیست‌ویکم به جشنواره قصه‌گویی افزوده شده، علاقه‌مندان به قصه‌گویی سرگذشت و نکته‌های عبرت‌آموز زندگی خود یا دیگر افرادی را که شنیده‌اند و برای‌شان جذابیت دارد در قالب یک فیلم ۹۰ ثانیه‌ای روایت می‌کنند.

این در حالی است که در دوره بیست‌ودوم بخش‌ جنبی جدیدی به نام «قصه شهر من» با موضوع شهرنشینی در تهران و خوب زندگی کردن به این بخش از جشنواره اضافه شد. در این بخش، شهروندان تهرانی در طول ۹۰ ثانیه، قصه‌ای از شهر و زیست شهری خود روایت می‌کنند.

همچنین  مدرسان و زبان‌آموزان کانون زبان ایران نیز با بیان روایتی از قصه‌های کهن و ویژگی‌های فرهنگی ایران و با ارسال فیلمی ۹۰ ثانیه‌ای به زبان‌های انگلیسی، عربی، فرانسه، آلمانی و اسپانیایی در بخش ویژه‌ای از این رویداد شرکت می‌کنند در عین‌حال «قصه‌های خبرنگاران» امسال به جشنواره بین‌المللی‌ قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اضافه شده است.

یادآوری می‌شود مرحله پایانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از ۲۶ تا ۳۰ آذر سال ۱۳۹۸ در تهران، خیابان حجاب، مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =