مربیان کانون به میهمانی کودکان با نیازهای ویژه رفتند

به‌بهانه‌ی روزجهانی معلولان، مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رشت و بندرانزلی، میهمان کودکان با نیازهای ویژه‌شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، ارایه‌ی خدمات فرهنگی به تمامی کودکان و نوجوانان ایران اسلامی از رسالت‌های کانون پرورش فکری است و برهمین اساس نیز مربیان این مجموعه‌ی فرهنگی در مسیر خدمات‌رسانی به مخاطبان دارای ‌نیازهای ویژه، میهمان مدارس استثنایی شهرستان‌های رشت و بندرانزلی شدند.

برپایه این گزارش، هدف از این حرکت‌ فرهنگی که هم‌زمان با ۱۲ آذرماه، روز جهانی معلولان و با عنوان «بربال فرشتگان» صورت‌گرفت، اعلام همراهی همیشگی با تمامی آینده‌سازان ایران اسلامی ‌بود و در همین‌حال نیز اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی برای مخاطبان در دستورکارقرارداشت.

برهمین‌اساس، مربیان مرکز فرهنگی هنری فراگیر کانون رشت در مسیر ارایه‌ی خدمات به کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه، به دیدار دانش‌آموزان مدرسه استثنایی «خزائلی» رفتند و با اجرای فعالیت‌های متنوعی چون: قصه‌گویی، خوانش‌شعر، معرفی‌کتاب، پخش موسیقی و برگزاری مسابقه‌ی حضوری، یک روز شاد و به یادماندنی را برای کودکان رقم‌زدند.

میزبانی کودکان مدرسه استثنایی«خزائلی» از مربیان مرکز شماره ۳ کانون رشت
اجرای مسابقه حضوری

مربیان مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ کانون بندرانزلی هم در ادامه همراهی و همکاری با دبستان استثنایی «پوررزّاز»، میهمان کودکان دانش‌آموز این مدرسه شدند.

این حضور هم‌چنین، اجرای نمایش خلاق با بهره‌گیری از کتاب«یک سبد سیب» و« لانه‌ای برای دم‌سیاه» خوانش شعر از مجموعه‌ی «آب‌و ‌تاب»، « چشمه‌خانم» و قصه‌گویی برای کودکان را به‌دنبال‌داشت و ضمن برپایی کارگاه‌های آموزش کاردستی، نمایشگاهی از دست‌سازه‌های کودکانِ با نیازهای ویژه، درمعرض دید عموم قرارگرفت.                                                            

درهمین حال،  مربیان از توان‌مندی‌های خدادادی انسان‌ها برای کودکان نیز سخن‌گفتند و از آنان برای بهره‌گیری هرچه‌بیش‌تر از این استعدادها و همراهی افزون‌تر با فعالیت‌های کانون پرورش فکری دعوت‌کردند.

گفتنی‌است، ارایه ی خدمات فرهنگی به کودکان و نوجوانان بانیازهای ویژه در دستورکار تمامی دست‌اندرکاران کانون پرورش فکری قراردارد و در این میان مراکز فرهنگی هنری فراگیر کانون‌های شماره ۳ رشت و رودسر در سایه فراهم‌سازی امکانات کمک‌ آموزشی برای این کودکان، به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت‌دارند.

قصه‌گویی مربی مرکز شماره ۲ کانون بندرانزلی درجمع کودکان با نیازهای ویژه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =