کتاب «دختری با روبان سفید» در اصفهان نقد و بررسی شد

نقد و بررسی کتاب «دختری با روبان سفید» نوشته مژگان کلهر در مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان با حضور نویسنده، مربیان و اعضای کانون برگزار شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مژگان کلهر نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان با بیان این‌که فعالیت‌های کانون برای نوجوانان اثر بخش است گفت: کانون پرورش فکری نقش موثری در گسترش فرهنگ مطالعه در بین کودکان و نوجوانان دارد.
این نویسنده و مترجم حوزه کودک و نوجوان درباره این‌که چرا امروز شاهد مطالعه کم بچه‌ها در جامعه هستیم گفت: سلایق کودکان و نوجوانان نسبت به گذشته عوض شده است و در حال حاضر کودکان و نوجوانان بیشتر به داستان‌های ترسناک و هیجان‌انگیز علاقه‌مند هستند و نویسندگان و مترجمان نیز باید به این امر توجه کنند و محصولات بیشتری را نیز در این زمینه تولید کنند.
وی ادامه داد: مطالعه کم در بین کودکان و نوجوانان به دلیل آن است که سرگرمی‌های مختلف و متفاوتی در دسترس آنان است که بسیار جذاب‌تر از خواندن کتاب برای کودکان و نوجوانان هستند و این امر باعث شده تا اهمیت مطالعه در بین این مخاطبان شهر نشین بسیار کمتر باشد در صورتی که در بین بچه‌های روستایی سرانه مطالعه بسیار بالاتر است و این به خاطر آن است که سرگرمی‌هایی که برای کودکان و نوجوانان روستایی وجود دارد بسیار کمتر است.
کلهر در ادامه نقش مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در ارتباط با گسترش فرهنگ مطالعه بسیار مهم و تاثیرگذار خواند و افزود: مربیان کانون فقط کتاب‌هایی که از سوی کانون چاپ می‌شود را به کودکان و نوجوانان معرفی نکنند و کتاب‌های دیگر نویسندگان و ناشران را نیز به آنان معرفی کنند زیرا این امر باعث توسعه دایره مطالعه آن‌ها می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =