کد خبر: 293930
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
بازدید 914
آیین اختتامیه مهرواره‌ی استانی سرود کانون سمنان در گرمسار

آیین اختتامیه نخستین مهرواره‌ی سرود آفرینش کانون پرورش فکری استان سمنان به میزبانی شهرستان گرمسار در فرهنگ سرای خورشید تابان، برگزار و از برگزیدگان آن تجلیل شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان در آیین اختتامیه نخستین مهرواره‌ی سرود آفرینش که عصر پنج‌شنبه ۲۱ آذرماه ۱۳۹۸ با حضور مهسا شاه‌حسینی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، جمعی از مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مشارکتی، وحید خسروی کارشناس ناظر مهرواره، هیئت داوران و... به میزبانی شهرستان گرمسار در فرهنگسرای خورشید تابان برگزار شد، ضمن قدردانی از عوامل اجرایی، هیئت داوران، اعضا و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری با بیان این‌که سرود و موسیقی فرصت مناسبی است تا اعضا و مربیان در یک هم‌گرایی هنرمندانه، شرایط مطلوب هم‌صدایی و هم‌راهی را تجربه کنند، گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با رویکرد ترویج کار گروهی در میان نوجوانان و ایجاد انگیزه و خلاقیت، این فعالیت را مغتنم شمرده و به سنت پیشینیان، به واسطه‌ی سرود و موسیقی به دنبال تعمیق حکمت و معرفت انسانی است.

خدابخشی در ادامه افزود: انتخاب آهنگ و شعرهای مناسب و تلفیق آن به شکل سرودهای فاخر و جذاب می‌تواند ذائقه‌ی شنیداری و دیداری کودکان و نوجوانان را رشد و تغییر دهد و به‌عنوان یک ابزار آموزشی و تربیتی زمینه‌ی پرورش فکر و قوه‌ی تخیل نوجوان را فراهم آورد.

مدیرکل کانون استان سمنان یادآور شد: این جشنواره‌ها و مهرواره‌ها به هیچ‌وجه، برنده و بازنده ندارد و تمامی گروه‌ها و شرکت‌کنندگان در طی سال با حمایت مادی و معنوی کانون استان فعالیت خود را تقویت خواهند کرد و این آغاز راه  است تا با هم‌دلی و هم‌افزایی صادقانه، زمینه‌ی پیشرفت را با گام‌های قوی، استوارتر کنیم.

در ادامه‌، نماینده‌ی هیئت داوران این مهرواره که متشکل از سیدحسن میرشفیعی، سینا فرزامی‌راد و مهرناز نصیری بود به قرائت بیانیه پرداخت.

میرشفیعی اظهار داشت: هنر، والاترین موهبت این دنیاست که توانایی خلق و ارائه‌اش را خداوند خلاق در نهاد همه‌ی انسان‌ها قرار داده است و این شکل استفاده از هنر است که آدمی را تبدیل به یک هنرمند می‌کند.

وی در ادامه افزود: شور و شوقی که به واسطه‌ی اجراهای شورانگیز و جدی در میان شما نوجوانان گروه‌های سرود موج می‌زد هیئت داوران مهرواره را بر آن داشت تا نظاره‌گر و شنونده‌ی آثار خوب شما باشد تا بتواند از عهده‌ی مسئولیت سنگین قضاوت در همه‌ی جوانب و بخش‌های مختلف آثار ارائه‌شده در مهرواره به نحو احسن برآید.

نماینده‌ی هیئت داوران در پایان سخنانش از برگزارکنندکان مهرواره خواست تا به امر آموزش مربیان و هم‌چنین تولید مجموعه‌ی آثار فاخر با مضامین و موضوعات متنوع مانند کتاب، ملی و دینی توجه داشته و آن را به‌صورت ویژه در برنامه‌ی کاری خود قرار دهند.

وی هم‌چنین یادآور شد: گروه‌های سرود ‌بایست ضمن استفاده از ظرفیت و توان علمی اساتید سرود کشور، تعامل و ارتباط کاری برای انتقال تجربیات خود به یک‌دیگر را در دستور کار خود قرار دهند.

میرشفیعی در ادامه از مربیان گروه‌های سرود خواست در انتخاب موضوع و متن اثر تولیدی خود، حساسیت و توجه ویژه‌ای داشته باشند تا بتوانند در خلق آثار فاخر هنری در قالب سرود مؤثر باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: اهتمام ویژه نسبت به امر آموزش و ارتقای سطح کیفی گروه از سوی سرپرست و مربی گروه سرود در دستور کار قرار گیرد.

میرشفیعی در پایان، برگزیدگان این مرحله را در دو بخش راه‌یافته و شایسته تقدیر به شرح زیر معرفی کرد:

برگزیدگان بخش نهایی: اعضای دختر مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری سمنان به سرپرستی سمیه مجیدی، اعضای پسر انجمن سرود آفرینش سمنان به سرپرستی راحله دانایی و اعضای دختر مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری بسطام به سرپرستی فریده محمدی.

برگزیده بخش تقدیر: اعضای دختر مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سرخه به سرپرستی خدیجه حمزه.

هم‌چنین هیات داوران از حسین امیراحمدی عضو نوجوان مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری دامغان به عنوان تک‌خوان برتر و فریده محمدی مربی فرهنگی مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری بسطام به‌عنوان رهبر برتر گروه، تجلیل کرد.

گفتنی است؛ در پایان مهرواره با تقدیم لوح و هدیه از تمامی اعضا و مربیان گروه‌های سرود، کارشناس ناظر، داوران، شرکای فرهنگی و... تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =