انتقال فرهنگ به‌وسیله قصه‌گویی با برگزاری جشنواره‌ها محقق می‌شود

زینب موسوی قصه گوی خوزستانی راه‌یافته به جشنواره بین‌المللی گفت: انتقال فرهنگ وقتی توسط قصه‌گویی انجام می‌شود که جشنواره‌ها به‌طور مستمر اجرا شوند.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، این قصه‌گو که با قصه «مهمان دیوانه» به بخش ملی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی راه بافته است با بیان این مطلب گفت: قصه‌گویی، هنر خوب گوش دادن و خوب حرف زدن را در بچه‌ها تقویت و خیلی از خلقیات آن‌ها را اصلاح می‌کند؛ به شرطی که قصه درست انتخاب و اجرا شود.

موسوی مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان تأکید کرد: اگر در اجرای قصه‌های قدیمی با استفاده از یک سری تکنیک‌های ابرازی آن‌ها را امروزی کنیم به‌راحتی می‌توانیم ضمن جذاب کردن قصه‌ها برای نسل حال حاضر، تمامی نکات مورد نظر در قصه‌ها ازجمله آداب و رسوم، فرهنگ‌ها، اخلاقیات و ... را به کودکان منتقل کنیم.

قصه گوی هندیجانی با بیان این‌که قصه‌ها زمان ندارند تأکید کرد: اگر اقتضای سن کودکان در قصه‌گویی مدنظر قرار گیرد و در روایت آن‌ها متوسل به شیوه‌های جدید شویم به‌راحتی می‌توانیم فرزندانمان را زیر تور جادویی قصه‌ها ببریم.

بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از ۲۶ تا ۳۰ آذر ۱۳۹۸ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =