آغازمرحله استانی جشنواره هنرهای نمایشی در رشت/ دست‌آوردهای یک‌ساله مربیان کانون روی صحنه محک‌می‌خورد

مرحله استانی هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان صبح امروز در شهر رشت آغازشد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، این رویداد هنری با هدف فرصت‌سازی برای تمرین زندگی از سوی کودکان و نوجوانان، ایجاد بسترهای مناسب جهت هم‌افزایی، دست‌یابی به تجربه‌های تازه و خلق موقعیت برای شکوفاسازی استعدادهای هنری آینده‌سازان برگزارمی‌شود.

سنجش بازخورد آموزش‌های سالانه مربیان در مسیر کشف و پرورش استعدادهای اعضای کودک و نوجوان عضو مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری استان گیلان، از دیگر اولویت‌های برگزارکنندگان این جشنواره است که با انتشار فراخوان آن در مرداد ماه سال جاری آغاز و با استقبال گسترده‌ی مربیان و اعضای انجمن نمایش این نهاد همراه‌شد.

 مرحله استانی این رویداد هنری نیز صبح روز  ۲۵ آذر ۱۳۹۸ در سالن سینمای کانون رشت کلیدخورد ودر عصر همین روز نیز با هنرنمایی نقش‌آفرینان ۱۲ اثر نمایشی از ۱۱ مرکز فرهنگی هنری  کانون پرورش فکری استان گیلان و معرفی آثار برتر نمایشی به نقطه‌ی پایانی خواهدرسید.

برهمین اساس  «آخه چرا؟» از فومن، «قصهِ گُل خندان» از رودسر و «اشی‌مشی»  از املش، «قول‌می‌دم بزرگ نشم» از لاهیجان، به‌همراه «تپه گلی»، «مسابقه کلاه»، «روباه، ‌روباه است» و «عشق ضربدر۲»،  به ترتیب از مراکز چهارگانه شهر رشت، از جمله تئاترهای صحنه‌ای، عروسکی و تلفیقی (تئاتر و نمایش عروسکی) و تک ‌نفره هستند که بر روی صحنه خواهندرفت.

براین اساس، «فرشته‌ای از آسمان» از لنگرود، «باهم ‌بخوریم» از تالش«نمایش عروسکی مامان پینوکیویی من» از شفت و «تعزیه‌خوانی» مربی مرکز فرهنگی هنری لاهیجان، نیز از دیگر آثاری است که توسط داوران این جشنواره،«علی حاج‌ علی عسکری»، «محمدعلی صادق‌حسنی» و« حدیث نیکرو» مورد داوری قرارمی‌گیرد.

گفتنی‌است، اعضای ۱۲ تا ۱۸ سال و اعضای ارشد ۱۸ تا ۲۴ سال مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از شرکت‌کنندگان در این جشنواره محسوب‌می‌شوند که با همراهی مربیان و کارشناسان این نهاد به‌عنوان عوامل موثر در تولید، به خلق آثار برای مخاطبان کودک و نوجوان می‌پردازند.

مرحله کشوری هجدهمین دوره جشنواره هنرهای نمایشی کانون  که با شعار«نمایش، تمرین زندگی ، ساختن آینده صورت‌می‌گیرد، قرار است ۲۶ تا ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =