ضرورت افزایش محرک‌های علمی و فرهنگی با آموزش زبان‌های خارجی در مدارس سیستان و بلوچستان

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: رشد همه جانبه‌ی کودکان و نوجوانان استان نیازمند افزایش محرک‌های علمی و فرهنگی از جمله استفاده از آموزش زبان‌های خارجی در مدارس است

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، نشست مدیرکل کانون استان با مدیران مدارس در خصوص راه‌کارهای معرفی کانون زبان ایران در مجتمع زاهدان برگزار شد.

معصومه هادی در این جلسه عنوان کرد: باید محرک‌های علمی و فرهنگی را برای کودکان و نوجوانان بیشتر کنیم تا رشد همه جانبه‌ای در زمینه‌های گوناگون داشته باشند و افراد توان‌مندتری برای ساختن آینده باشند.

وی رسیدن به این هدف را با سنجیدن روحیه و توانایی کودکان و نوجوانان و برنامه‌ریزی براساس آن امکان‌پذیر دانست و افزود: این فرایند در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به طور جدی در حال انجام است اما ضروری است این خدمات در میان گروه بیشتری از جامعه‌ی هدف گسترش یابد.

مدیرکل کانون در ادامه‌ی سخنان گفت: کانون زبان ایران ظرفیت ارزشمندی است که در جهت رشد و بالندگی کودکان و نوجوانان و تسهیل تعاملات اجتماعی آنان، آموزش زبان‌های خارجی را در دستور کار دارد و با سابقه‌ای 90 ساله و مطابق با استانداردهای علمی در حال فعالیت است؛ یادگیری به صورت واقعی در کلاس‌های آموزشی آن اتفاق می‌افتد و زبان‌آموزان این موسسه توانایی بالایی در دانستن و کاربرد زبان‌های خارجی دارند.

هادی سپس خطاب به مدیران مدارس که در جلسه حضور داشتند عنوان کرد: ناشناخته بودن کانون زبان در استان، کودکان و نوجوانان را از یک ظرفیت فرهنگی و علمی قابل اعتماد محروم کرده که برای عبور از چنین حالتی همکاری شما عزیزان، به عنوان کسانی که برای بالا بردن سطح آموزش و فرهنگ استان تلاش می‌کنید، ضروری است.

«آشنا کردن دانش‌آموزان با ظرفیت کانون زبان و برگزاری نشست‌هایی با پدران و مادران برای آگاهی از اهمیت آموختن زبان‌های خارجی» از جمله پیشنهادهای مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به مدیران مدارس بود.

پس از سخنان مدیرکل کانون، مسئول کانون زبان ایران در زاهدان نیز با بیان تاریخچه‌ای از تاسیس این موسسه، گستردگی فعالیت آن و آموزش هماهنگ در سراسر کشور، در خصوص کلاس‌های کانون زبان در زاهدان و چگونگی ثبت نام برای حاضران صحبت کرد.

مدیران مدارس نیز بر اهمیت آموختن دیگر زبان‌ها تاکید کردند و آمادگی خود را برای همکاری با کانون اعلام کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =