بررسی راه‌کارهای افزایش مخاطبان کانون زبان ایران در سیستان و بلوچستان

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: برند معتبر کانون زبان ایران در زاهدان شایسته‌ی داشتن سهم بیشتری از زبان‌آموزان زبان‌های خارجی است

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، نشست هم‌اندیشی مدیرکل کانون استان با مدرسان کانون زبان و کارشناسان با موضوع کانون زبان ایران برگزار شد.

مدیرکل کانون استان در این نشست، سخنان خود را با پرسشی در خصوص راه‌کارهای افزایش مخاطبان کانون زبان ایران در زاهدان آغاز کرد و گفت: موسسه‌های گوناگونی در شهر زاهدان فعالیت ‌می‌کنند که با وجود مرتبه‌های علمی پایین‌تر سهم عمده‌ای از میان علاقه‌مندان را به خود اختصاص داده‌اند.

معصومه هادی در ادامه با اشاره به استفاده از همه‌ی توان همکاران در دیگر بخش‌های کانون استان برای شناساندن بیشتر کانون زبان به خانواده‌ها گفت: با بررسی جنبه‌های گوناگون این موضوع، اقداماتی را، با استفاده از ظرفیت کارشناسان و مربیان کانون استان، در سطح مدارس آغاز کرده‌ایم و با همه‌ی امکانات به دنبال فراهم‌کردن شرایطی هستیم تا به گروه بیشتری از علاقه‌مندان خدمت‌رسانی کنیم.

فراهم‌کردن شرایط گسترش شعبه‌های کانون زبان ایران در زاهدان، راه‌اندازی در شهرهای زابل و چابهار و افزایش تعداد زبان‌ها به فرانسه و آلمانی از جمله اقداماتی بود که مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به آن اشاره کرد.

وی در پایان سخنان خود با بیان این سخن که: برند معتبر کانون زبان ایران در زاهدان شایسته‌ی داشتن سهم بیشتری از زبان‌آموزان زبان‌های خارجی است،  از مدرسان کانون زبان ایران، به عنوان کسانی که مستقیم با جامعه‌ی هدف در ارتباط هستند، خواست تا با ارایه‌ی پیشنهادها و انتقادهای خود به گسترش فعالیت‌های کانون زبان، به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین موسسه زبان در ایران و منطقه‌ی غرب آسیا کمک کنند.

در ادامه حاضران در نشست پیشنهادهایی در این زمینه ارایه کردند که از آن‌جمله می‌توان به برپایی همایش‌های زبان برای جامعه‌ی هدف، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مخاطبان، برگزاری مسابقه‌های زبان برای علاقه‌مندان و بهره‌گیری بیشتر از تبلیغات محیطی اشاره کرد.

قابل ذکر است در پایان هادی با اهدای لوح از مدرسان کانون زبان ایران تقدیر کرد. در بخشی از این لوح که به امضای مدیرکل کانون استان رسیده آمده است: «زبان» یکی از ارکان مهم و استوار ملت‌ها و هویت هر فرهنگ است که آشنایی با زبان‌های گوناگون، انسان را با گنجینه‌های فکری و هنری دیگر جوامع پیوند می‌زند؛ و «مدرسان» به عنوان پایه‌گذاران این سفر شگفت‌انگیز  سهم مهمی در پیوند  ملت‌ها دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =