برگزیدگان استانی جشنواره هنرهای نمایشی کانون گیلان شناخته‌شدند

آیین پایانی مرحله استانی هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان شامگاه ۲۵ آذر ۱۳۹۸، با معرفی سه گروه برگزیده به کار خود پایان‌داد.

به گزارش روابط‌عمومی ‌اداره‌کل کانون استان گیلان، مرحله استانی هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری درحالی به نقطه‌ی پایانی خود رسید که ۱۲ گروه نمایش صحنه‌ای و عروسکی از ۱۱ مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری استان گیلان به هنرنمایی پرداختند.

برپایه این گزارش هیئت‌داوران این مرحله متشکل از: «علی حاج علی ‌عسکری»، «محمدعلی صادق‌حسنی» و« حدیث نیکرو» در سایه هم‌اندیشی و با نگاه به  شاخص‌های باورپذیری شخصیت‌های نمایش، بهره‌گیری از ادبیات فولکور، استفاده خلاقانه از فضای نمایش و نوآوری در به‌کارگیری بازیگران و وام‌گرفتن از کتاب‌های چاپ شده در کانون، آثار برگزیده استانی را ‌معرفی‌کرد.

گروه داوری دربیانیه خود هم‌چنین توجه افزون‌تر به فراگیری شیوه‌های نوین نمایش‌های عروسکی و ساخت عروسک را موردتوجه قرارداد و استقبال از فعالیت‌های نمایشی در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را فرصتی ارزش‌مند برای برگزاری هرچه ‌بیش‌تر کارگاه‌های آموزشی و ارتقای آگاهی‌های هنری مخاطبان خواند.

داوران این دوره از جشنواره برهمین‌اساس و با توجه به شاخص‌های ارزیابی آثار هنری، نمایش‌های «قول‌می‌دم بزرگ‌ نشم» به کارگردانی منیژه واحد از مرکز فرهنگی هنری لاهیجان، «تپه‌گُلی» با کارگردانی نگیسا عوض‌مطلق از مرکز شماره یک کانون رشت و نمایش«مامانِ ‌پینوکیویی من» به کارگردانی فریبا گلستانه از مرکز فرهنگی هنری کانون شفت را به‌عنوان سه اثر برتر استانی معرفی‌کرد.   

 درهمین‌حال، گروه داوری ضمن قدردانی از دیگر عروسک‌گردان‌های جشنواره، «زهرا جمالی» و «راضیه نامی» را به‌ترتیب برای عروسک‌گردانی در نمایش«آخه چرا؟»از فومن و «مامان‌پینوکیویی من» از شفت، شایسته عنوان  عروسک‌گردان‌های دانست.

«غزاله‌حسن‌پور» و«نگار بابایی پور» با نمایش «قول‌می‌دم بزرگ‌نشم» از لاهیجان، «پریا طاهری» با نمایش «قصه گُل‌خندان» از روسر و هم‌چنین، «هدیه‌عاشوری» با نمایش «روباه روباه است» از مرکز شماره ۳ کانون رشت و «صادق صادقی» با «عشق ضربدر۲» از مرکز مجتمع کانون رشت نیز عنوان بازیگران برتر از نگاه داوران را به خود اختصاص‌دادند.

هیئت داوران در همین حال «منیژه واحد»، «مینا حسینی»، «فاطمه نصیر»، «نگیسا عوض‌مطلق» و « فریبا گلستانه» را به ترتیب با نمایش« قول‌می‌دم بزرگ نشم» از لاهیجان، «آخه چرا» از کانون فومن، «تپه‌گُلی» از مرکز شماره یک کانون رشت، «مسابقه کلاه» از مرکز شماره ۲ رشت و  «مامان پینوکیویی من» از کانون شفت ، کارگردان‌های برتر معرفی‌کرد.

گفتنی‌است، اعضای ۱۲ تا ۱۸ سال و اعضای ارشد ۱۸ تا ۲۴ سال مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از شرکت‌کنندگان در این جشنواره بودند که صبح و عصر روز ۲۵ آذر۱۳۹۸ در سالن سینمای کانون رشت برگزارشد.

شایان‌ذکر است، مرحله کشوری هجدهمین دوره جشنواره هنرهای نمایشی کانون که با شعار «نمایش، تمرین زندگی، ساختن آینده صورت‌می‌گیرد»، قرار است ۲۶ تا ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ به میزبانی استان خوزستان برگزارشود.

گروه داوری مرحله استانی جشنواره هنرهای نمایشی
تجلیل از اعضای برگزیده گروه‌های نمایشی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =