کتاب‌های کانون در فهرست لاک‌پشت پرنده قرار گرفت

سه عنوان و یک مجموعه پنج جلدی از کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده در تابستان و پاییز ۱۳۹۷ از سوی داوران انتخاب شد و در فهرست شماره ۳۱ «لاک‌پشت پرنده» قرار گرفت.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در بخش کتاب‌های گروه سنی زیر پنج سال «عددهای من» به نویسندگی و تصویرگری علی خدایی از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پنج لاک‌پشت گرفت.

بر اساس این گزارش مجموعه‌ پنج جلدی «حیوانات دانشمند» با عنوان‌های «حیوانات تغییر شکل‌دهنده»، «حیوانات پیغام‌رسان»، «حیوانات مهندس»، «حیوانات ابزارساز» و «حیوانات ردیاب» در حیات وحش نوشته‌ی لیون گری با ترجمه‌ی مجید عمیق در بخش کتاب‌های علمی و آموزشی موفق به دریافت چهار لاک‌پشت پرنده شد.

بر همین اساس در بخش ادبیات نیز کتاب‌های «لبخندی برای سوفیا» نوشته‌ی محمدرضا مرزوقی با تصویرگری نوشین صفاخو برای گروه سنی نوجوان و «مرغابی کارلینه» اثر تیلده میشلز با تصویرگری لیلو فروم و ترجمه مهدی شهشهانی برای گروه سنی کودکان سال‌های اول دبستان سه لاک‌پشت دریافت کرد.

این کتاب‌ها از سوی گروه کارشناسی «لاک‌پشت پرنده» متشکل از حمید اباذری، معصومه انصاریان، محمود برآبادی، جعفر توزنده‌جانی، شکوه حاجی‌نصرالله، مینا حدادیان، شادی خوشکار، فاطمه زمانی، علی‌اصغر سیدآبادی، گیسو فغفوری، رودابه کمالی، حدیث لزرغلامی، نلی محجوب، مریم محمدخانی، فرمهر منجزی و رویا میرغیاثی داوری شده است.

 آیین رونمایی از فهرست کتاب‌هایی که لاک‌پشت پرنده دریافت کرده‌اند عصر روز ۲۵ آذر ۱۳۹۸ با حضور کودکان و نوجوانان، نویسندگان و پدیدآورندگان آثار در شهر کتاب مرکزی تهران برگزار شد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =