کد خبر: 293833
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
تقدیر از کتاب‌های کانون در جشنواره رشد

کتاب «عددهای من» و مجموعه «حیوانات دانشمند» از انتشارات کانون پرورش فکری پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هفدهمین جشنواره کتاب رشد تقدیر شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کتاب «عددهای من» و مجموعه «حیوانات دانشمند» از انتشارات کانون پرورش فکری در هفدهمین جشنواره کتاب رشد که مراسم پایانی آن عصر روز سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ در مدرسه تاریخی دارالفنون برگزار شد، شایسته تقدیر شناخته شد.

کتاب «عددهای من» به نویسندگی علی خدایی در گروه «بازی و سرگرمی» این جشنواره مورد قدردانی قرار گرفت.

این کتاب ویژه کودکان چهار سال به بالا است و در آن تلاش شده برای ماندگاری شکل ظاهری اعداد در ذهن کودکان، عددهای ۱ تا ۹ با چرخش یا کنار هم قرار گرفتن به تصویرهایی از حیوانات تشبیه شود.

خالق کتاب «عددهای من» در ابتدای کتاب خود خطاب به کودکان می‌گوید: «به شکل عددها توجه کرده‌اید؟ هرکدام از آن‌ها شبیه چیزی است. مثلا، عدد ۵ می‌تواند شکل سر یک مرد باشد. یا می‌تواند غرش یک پلنگ را نشان بدهد. عدد ۹ می‌تواند به راحتی به سر یک پرنده تبدیل شود و وقتی عدد ۹ را بچرخانیم، شبیه خرطوم فیل می‌شود.» این اثر در عین حال می‌تواند به‌عنوان یک کتاب کاردستی نیز به الگویی برای دست‌ورزی خلاقانه کودکان و البته فراگیری اعداد از سوی آن‌ها در مراکز آموزشی و مهدهای کودک مورد استفاده قرار بگیرد.

مجموعه «حیوانات دانشمند» به نویسندگی گری لیون و با ترجمه مجید عمیق در گروه «علوم تجربی» جشنواره کتاب رشد شایسته تقدیر شناخته شد.

«حیوانات ابزارساز در حیات‌وحش»، «حیوانات ردیاب در حیات‌وحش»، «حیوانات تغییر شکل دهنده در حیات‌وحش»، «حیوانات پیغام‌رسان در حیات‌وحش» و «حیوانات مهندس در حیات‌وحش» عنوان کتاب‌های مجموعه «حیوانات دانشمند» است.

مجموعه «حیوانات دانشمند» که برای مخاطبان ۹ سال به بالا مناسب است، به بررسی مهارت‌های حیوانات در ساخت و ساز، برقرار کردن ارتباط، شیوه‌های پنهان شدن و شیوه‌ی سازگاری آنان با محیط پرداخته است.

این مجموعه همراه با بخش‌های ویژه‌ای در قالب جعبه‌ی دانستنی‌ها، متن اصلی، توضیح عکس‌ها و تصویرها درک مسایل را برای مخاطب راحت کرده ‌است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =