تجلیل از راوی قصه‌های واقعی دفاع مقدس در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از محمدحسین قدمی به‌عنوان راوی قصه‌های واقعی و یکی از طلایه‌داران ثبت و بازگویی قصه‌های دفاع مقدس تجلیل کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، آیین پایانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی شامگاه ۳۰ دی ۱۳۹۸ و هم‌زمان با شب یلدا در مرکز آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مکانی بود برای گردهم‌آمدن بسیاری از قصه‌گویان ایرانی و خارجی و چهره‌های مشهور حوزه‌های فیلم و تئاتر و سینما تا در آن از پیش‌کسوتان این عرصه نیز قدردانی شود.
در این میان روایت‌گری قصه‌های واقعی ۸ سال دفاع مقدس در جنگ تحمیلی عراق برعلیه ایران از چنان اهمیتی برخوردار است که مسئولان برگزاری جشنواره قصه‌گویی این بار درصدد تجلیل از یک طلایه‌دار روایت قصه‌های این حماسه بزرگ ملی برآمدند.
محمدحسین قدمی در این آیین روی صحنه رفت و مهدی سلوکی مجری برنامه از او به عنوان طلایه‌دار قصه‌های دفاع مقدس، معلم و نویسنده کتاب‌هایی مانند شب خاطره و... نام برد و فاضل نظری، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز از این نویسنده با اهدا لوح، قدردانی کرد.
قدمی در این آیین دو قصه کوتاه از دفاع مقدس بیان کرد و درعین‌حال گفت: خاطرات تلخ و شیرین از جنگ همراه هم بوده و تصمیم به قصه‌گویی را از خاطرات شیرینم دارم، اما بسیار دشوار است که از بین قصه‌ها دو اثر را انتخاب کنم که دو نسل کودکان و بزرگسالان را در برگیرد.
در این آیین نماهنگی برای معرفی این راوی قصه‌های دفاع مقدس به نمایش درآمد که در آن به معرفی اجمالی او پرداخت.
در این نماهنگ با عنوان «راوی قصه‌های واقعی»، توضیح داده شد که او از سال‌های جوانی دست به دست قلم داد و راوی فتح بود. خاطراتش از دفاع مقدس با فضایی عطرآگین و مصفا کتابی شد با نام «جشن حنابندان» که بارها تجدید چاپ شد.
قدمی از سال ۱۳۶۷ به جمع نویسندگان دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری پیوست و از سال ۱۳۷۱ چراغ شبی به یاد ماندنی (شب‌های خاطره) را روشن کرد و در طول بیش از ۲۵ سال، این چراغ به همت او روشن و فروزنده باقی ماند.
در بخشی از این نماهنگ گوشه‌ای از سخنرانی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۵ در جمع شاعران نمایش داده شد که ایشان در این سخنرانی بیان کردند: من جز شوق احساس دیگری از زیارت شماها پیدا نمی‌کنم. بنده اگر شاعر بودم در مدح سرهنگی، بهبودی و قدمی و در مدح خاطره‌سازان و خاطره‌انگیزان قصیده می‌سرودم.
بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی روز ۳۰ آذر ۱۳۹۸ با معرفی برگزیدگان خود در بخش‌های مختلف در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پایان یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =