۲ عضو کانون پرورش فکری زنجان قهرمان جهان شدند

علیرضا نوری مدیر کل کانون استان زنجان در خبری گفت: ۲ عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زنجان، قهرمان نوزدهمین دوره مسابقات Pama ۲۰۱۹ در کشور تایلند شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان؛ علیرضا نوری مدیر کل کانون استان زنجان در خبری گفت: ۲ عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زنجان، قهرمان نوزدهمین دوره مسابقات Pama ۲۰۱۹ در کشور تایلند شدند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به برگزاری نوزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی محاسبات ذهنی با چرتکه در  تایلند، گفت: «سارا امینی» عضو مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۲ و «آریا مهدیلو» عضو مرکز علمی‌فرهنگی علوم و نجوم، امسال با مشارکت موسسه کودکان هوشمند زنجان در مسابقات بین‌المللی چرتکه رقابت کردند و در تاریخ دوم دی‌ماه ۹۸ موفق به کسب عنوان قهرمانی شدند.

چرتکه وسیله‌ای قدیمی است که از صدها سال قبل برای انجام چهار عمل اصلی ریاضی (جمع، تفریق، ضرب و تقسیم) استفاده می‌شود و حتی می‌توان آن را برای محاسبه ریشه دوم و سوم اعداد نیز به کار برد.

از جمله مزایای یادگیری چرتکه توسعه و استفاده از تمام مغز، بهبود سرعت و دقت، بهبود حافظه، ارتقای خلاقیت و تمرکز، بهبود اعتماد به نفس، قادر ساختن کودکان و نوجوانان به حل مسائل ریاضی در زمان کوتاه و بهبود قدرت تخیل می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =