تفاهم‌نامه‌ی همکاری کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر امضا شد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان با هدف توانمندسازی و بالابردن سطح مهارت‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تفاهم‌نامه‌ی همکاری امضا کرد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، تفاهم‌نامه‌ی همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با هدف توانمندسازی و بالابردن مهارت‌های اجتماعی به منظور مصون‌سازی  کودکان و نوجوانان امضا شد.
مدیرکل کانون استان در نشست کمیته‌ی فرهنگی و پیشگیری شورای مبارزه با مواد مخدر استان با بیان این نکته که: برای داشتن جامعه‌ی سالم در آینده باید امروز سرمایه‌گذاری کنیم، گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی کودک و نوجوان یک راهبرد مهم است و رسالت مجموعه‌ی کانون پرورش فکری پرورش نسلی دانا، توانا، پویا، امیدوار و متعهد به هویت ملی و اسلامی است.
معصومه هادی در ادامه افزود: «پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی» به عنوان یکی از بخش‌های بسیار مهم چنین جامعه‌ای باید به طور جدی از دوران کودکی مورد توجه قرار گیرد تا کودکان با آموزش‌های گوناگون از سلامت جسمی، جنسی، روانی و عاطفی خود آگاه باشند.
وی سپس در خصوص نقش کانون در این زمینه گفت: کانون پرورش فکری با توجه به رسالت خود همواره در مناسبت‌های گوناگون با برگزاری کارگاه‌ها و ویژه‌برنامه‌ها و دعوت از کارشناسان این حوزه سعی در آگاهی‌بخشی به کودکان و نوجوانان داشته است.
«استفاده از ظرفیت کتابخانه‌ی سیار کانون» و حضور منظم آن در حاشیه‌ی شهر زاهدان و روستاها بخش دیگری از سخنان مدیرکل کانون بود که از آن به عنوان پیک امید و شادی در میان کودکان کمتر برخوردار و بازمانده از تحصیل نام برد و گفت: با توجه به شرایطی که کودکان و نوجوانان این مناطق دارند همکاران ما با این هدف که «کودک و نوجوان ما بداند هنگام روبه‌رو شدن با موقعیت‌های پرخطر» چگونه راه خود را برگزیند، در این مناطق حضور دارند و با استفاده از فعالیت‌های شاد فرهنگی و هنری رسالت خود را انجام می‌دهند.
وی هم‌چنین از برگزاری جشنواره‌ی قصه‌گویی با عنوان «از یلدا تا نوروز» خبرداد و گفت: امروزه تاثیر قصه‌گویی در زمینه‌ی پرورش و آموزش کودکان بر کسی پوشیده نیست و این جشنواره با هدف بالابردن مهارت‌های اجتماعی و «نه» گفتن در کودکان برنامه‌ریزی و در راستای هدف‌های تعریف شده در تفاهم‌نامه برنامه‌ریزی شده است.
پس از سخنان مدیرکل کانون، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان با اشاره به وضعیت کشف موادمخدر در استان گفت: تمامی دستگاه‌ها باید در زمینه مقابله با موادمخدر پای کار بیایند زیرا امروز دغدغه جدی در حوزه‌ی آسیب‌های اجتماعی کمرنگ است.
علی زندی در ادامه افزود: قلم زدن و فکر کردن در حوزه‌ی مبارزه با موادمخدر مقدس است زیرا مادر همه‌ی آسیب‌ها و علت بسیاری از طلاق‌ها موادمخدر است.
وی در پایان با ابراز خرسندی از ورود کانون به این حوزه تاکید کرد: باید تمام دستگاه‌های متولی آمادگی ویژه‌تری نسبت به موضوع موادمخدر داشته باشند.
قابل ذکر است در این تفاهم‌نامه که بین کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر منعقد شده آمده است: با عنایت به اهمیت آموزش کودکان و نوجوانان جهت ارتقای مهارت‌های اجتماعی و ضرورت توانمندسازی مربیان و نظر به رسالت کانون پرورش فکری در جهت ترویج کتاب و کتاب‌خوانی و گسترش عدالت فرهنگی این تفاهم‌نامه همکاری منعقد می‌گردد.
«اتخاذ تمهیدات مناسب در بهره‌گیری از ظرفیت فرهنگی، هنری، علمی و آموزشی در جهت اجرای برنامه‌های پیشگیرانه، اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در میان کودکان و نوجوانان» و «همکاری و تبادل اطلاعات در طراحی و اجرای جشنواره‌های مناسب به منظور بالابردن سطح آگاهی آنان» از جمله مفاد زمینه‌های همکاری در این تفاهم‌نامه ذکر شده است.
در این تفاهم‌نامه هم‌چنین در خصوص تعهدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به «پیش‌بینی و آماده‌سازی محل مناسب برای برگزاری جشنواره‌ها، تهیه‌ی محتوای مناسب آموزشی و... سخن به میان آمده و شورا نیز متعهد شده اعتبار لازم به منظور اجرای برنامه‌های کانون و هماهنگی با دستگاه‌های فعال در حوزه‌ی کودک را تامین کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =