برگزاری کارگاه تربیت مربی مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی در مجتمع کانون زاهدان

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: آموزش مهارت‌های حل مسئله و برقراری ارتباط موثر همراه با ابراز وجود و مهارت «نه گفتن» از جمله مهارت‌هایی است که می‌تواند کودکان و نوجوانان را در برابر گزند آسیب‌های اجتماعی محافظت کند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، کارگاه تربیت مربی مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی در مجتمع کانون زاهدان برگزار شد.

در این کارگاه، که در راستای اجرای مفاد تفاهم‌نامه‌ی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با حضور استادان مجرب برگزار شد، مربیان فرهنگی سراسر استان حضور داشتند.

عوامل گرایش به اعتیاد، عوامل گرایش به آن و پیامدهای اعتیاد، به ویژه در میان کودکان و نوجوانان از جمله سرفصل‌های این کارگاه دو روزه بود که در مجتمع کانون زاهدان برگزار شد.

مدیرکل کانون استان، به عنوان یکی از مدرسان این کارگاه، ناآگاهی از مواد مخدر نوپدید و دسترسی آسان به آن را در کنار کنجکاوی و سن هیجانی در نوجوانان از جمله عوامل اصلی گرایش این گروه سنی به مواد مخدر عنوان کرد.

معصومه هادی هم‌چنین عرضه‌ی مواد مخدر با اسم‌های فریبنده و تبلیغات کاذب از دیگر عواملی دانست که بسیاری از کودکان و نوجوانان را نادانسته به سمت مواد مخدر جذب می‌کند.

مولف کتاب آسیب‌های اجتماعی «پایین آمدن سن اعتیاد» را باعث ایجاد هزینه‌های انسانی، اقتصادی و اجتماعی بسیار زیادی برای جامعه دانست که بازگشتن فرد را به چرخه‌ی سلامت دچار مشکل خواهد کرد.

هادی «اهمیت پیشگیری ار اعتیاد» برای کودکان و نوجوانان را به سبب اهمیت آنان در سرنوشت کشور بسیار ضروری دانست و عنوان کرد: نسلی که قرار است آینده‌ی این کشور و سرزمین را بسازد باید از نظر جسمی و روانی سالم باشد.

آموزش مهارت‌های حل مسئله، برقراری ارتباط موثر، تصمیم‌گیری، ابراز وجود و مهارت «نه گفتن» از جمله مهارت‌هایی بود که مدرس کارگاه فراگیری آنها را برای هر کودک و نوجوانی ضروری دانست.

گفتنی است در بخشی از این کارگاه، مربیان با انواع مواد مخدر و تاثیر آن بر شخص آشنا شدند.

قابل ذکر است معصومه هادی، مدیرکل کانون پرورش فکری استان، و رویا مرادی‌حقیقی، دانش‌آموخته‌ی روانشناسی بالینی مدرسان این کارگاه بودند که هادی علاوه بر ارایه‌ی کارهای پژوهشی و تالیف کتاب در این زمینه، برگزاری کارگاه‌های گوناگون مهارت‌های زندگی، مهارت‌های ارتباطی، توانمندسازی روانی و اجتماعی کودکان و نوجوانان و... را همره با تالیف کتاب در سابقه‌ی آموزشی خود دارد و مرادی‌حقیقی نیز برگزاری کارگاه‌های مهارت‌های زندگی، روانشناسی تربیتی، اصول و فنون مشاوره و... را علاوه بر تالیف مقاله و کتاب در این زمینه در کارنامه‌ی آموزشی خود داراست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =