نخستین مهرواره «سرود آفرینش» استان اردبیل برگزیدگان خود را شناخت

نخستین مهرواره سراسری «سرود آفرینش» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با معرفی برگزیدگان به ایستگاه پایانی رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، آیین اختتامیه نخستین مهرواره «سرود آفرینش» کانون پرورش فکری استان اردبیل ظهر امروز ۵ دی‌ماه ۱۳۹۸ با حضور شفیع شفیعی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی و فریبا محمدلو مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل، عاطف محمد نژاد مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل و تنی چند از نمایندگان دیگر دستگاه‌های اجرایی استان، هنرمندان، علاقه‌مندان و خانواده‌ها با معرفی برگزیدگان در سالن آمفی‌تئاتر فرهنگسرای بانوان شهرداری به کار خود پایان داد.

زعفر احدزاده مدیرکل کانون استان در این مراسم گفت: سرود و موسیقی فعالیت مهمی است که خوشبختانه کانون با راه‌اندازی انجمن سرود گام اساسی را با برگزاری این مهرواره با فراگیرسازی فعالیت سرود آغاز نموده و استان هم با جدیت فراوان به این موضوع پرداخته است.

احدزاده ضمن اشاره به تأثیر موسیقی بر ارکان رشدی کودکان، افزود: موسیقی در سه بعد عقلانی، جسمانی و عاطفی مؤثر بوده و بر اساس دیدگاه‌های متخصصان بر رشد ذهنی هم کمک شایانی می‌کند و مازاد بر این موارد در تقویت اعتمادبه‌نفس، یادگیری، مهارت‌های اجتماعی و پردازش سریع اطلاعات نتایج شایانی دارد.

وی همراهی و همکاری‌های سازنده‌ی سایر نهادهای استان را یادآور شد و خاطرنشان کرد: شورای اسلامی و شهرداری اردبیل نیز همواره حامی فعالیت‌های کانون استان بودند و برای برگزاری این مهرواره همکاری‌های شایانی داشتند.

او با اشاره به حمایت‌ها و پوشش رسانه‌ای صداوسیمای استان از برنامه‌های مختلف کانون، اضافه کرد: سایر نهادها و ارگان‌های فرهنگی استان نیز در موفقیت‌های کسب‌شده کانون سهیم بودند که حمایت استاندار فرهنگ دوست استان در رأس همه این‌ها قرار دارد.

مدیرکل کانون استان در پایان سخنان خود به تأثیرات فعالیت سرود پرداخت و تأکید کرد: حُسن بزرگ این فعالیت مشارکت تعداد قابل‌توجهی از اعضای کودک‌ونوجوان است که به علاقه‌مندان در مسیر کسب مهارت‌های موسیقیایی و آموزش‌های لازم جهت ایفاگری نقش خلاقانه در آینده یاری می‌رساند.

شایان‌ذکر است، نتایج رأی هیات داوران متشکل از بهاءالدین خراسانی، علی نخستین شاکر و داریوش علومی، به شرح زیر اعلام شد:

در بخش نماهنگ هیئت‌داوران ضمن تقدیر و تشکر از علی برادران به خاطر ساخت نماهنگ «ایران»، نماهنگ «گوزل یوردوم» اثر رقیه دشتی مربی ادبی شهرستان اردبیل را به عنوان اثر منتخب معرفی کرد. هم‌چنین ضمن تقدیر و تشکر از گروه‌های شرکت‌کننده، گروه سرود نیایش از مرکز انگوت به خاطر انتخاب لباس مناسب و هماهنگ با محتوای سرود در اجرا، موردتقدیر قرار گرفت.

سرود «اوینایون گولون اوشاقلار» به رهبری فاطمه حیدری از مرکز شماره ۴ کانون اردبیل به خاطر بیان حسی مطلوب، خلاقیت در حرکات نمایشی و طراحی لباس مناسب به عنوان منتخب مهرواره معرفی شد.

براساس این گزارش، اجرای یکدست و مناسب در زمینه صدا و وحدت، هماهنگی اعضای گروه سرود کانون اصلاندوز به رهبری فضه میرموسوی موردتقدیر قرار گرفت و گروه سرود کانون نمین نیز به خاطر انسجام، داشتن ضرباهنگ مناسب و نیز هم‌خوانی مطلوب به رهبری نیر اسلامی موردتقدیر قرار گرفت.

مرکز شماره ۲ کانون اردبیل نیز با سرود «رویای من» به رهبری لیلا خلیفه سقا به خاطر خلاقیت در اجرا، تنظیم شعر مناسب و استفاده از تکنیک‌های آوایی به عنوان منتخب مهرواره معرفی شد.

هم‌چنین گروه سرود مرکز شماره ۵ کانون اردبیل با «سرود گوزل یوردوم» به رهبری اکرم مداح کلور به خاطر خلاقیت در اجرا، تنظیم شعر مناسب و هماهنگی موسیقی انتخاب‌شده با گروه سنی اعضا، به عنوان منتخب مهرواره شناخته شد.

شایان‌ذکر است، در پایان آثار گروه‌های برگزیده شامل مراکز ۲ ، ۴ و ۵ کانون اردبیل جهت بررسی و اعلام نظر نهایی به دبیرخانه مهرواره سراسری سرود آفرینش معرفی شدند.

گفتنی است: مرحله کشوری «مهرواره سرود» کانون ۱۴ تا ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ با میزبانی استان گیلان برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =