سُرایش «نغمه‌های روشن فردا» در کانون گیلان/ برترین‌های مهرواره استانی سرود معرفی‌شدند

نخستین جشنواره استانی سرود آفرینش کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان عصر امروز با معرفی برترین‌ها به کارخود پایان‌داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، نخستین مهرواره استانی سرود( آفرینش) درحالی به نقطه‌ی پایانی خود رسید که ۱۶ گروه « نمایش سرود» از ۱۲ مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری گیلان درآن به هنرنمایی پرداختند.

آیین پایانی این مهرواره نیز عصر پنج‌شنبه، ۵ دی ماه ۱۳۹۸ در سالن سینمای این مجموعه‌ی فرهنگی در رشت صورت‌گرفت و گروه داوری متشکل از: «غلامرضا ورعی»، «داوودمسیح‌زاده» و «پیام فلاحتی»، با موفق‌توصیف‌کردن حضور تمامی گروه‌های شرکت‌کننده و قدردانی از دست‌اندرکاران، به معرفی برترین‌ها پرداخت.

داوران این مهرواره، خواندنِ سرود و حرکاتِ نمایشی درخدمت آن، محتوا و طراحی مناسب حرکات را از ملاک‌های به‌گزینی آثار اعلام و برهمین اساس نیز گروه  سرود «گیلانه‌زاکان» از مرکز فرهنگی هنری کانون لاهیجان و «دنیای پنهان دختران» از مرکز فرهنگی هنری مجتمع کانون رشت با مربی‌گری «منیژه واحد قاضیانی» و «تاریخ عشق»، ازمرکز فرهنگی هنری کانون شفت با مربی‌گری«رقیه آزادنیا» را به‌عنوان گروه‌های برتر معرفی‌کردند.

گروه داوری هم‌چنین، سرود«ایران»، کاری از کتاب‌خانه پستی مرکز فرهنگی هنری کانون تالش با مربی‌گری «فریبرز امیرشریفی» را به عنوان گروه شایسته تقدیر و «ابوالفضل‌اصلانی» از صومعه‌سرا، «امیرمحمد علیزاده» از اعضای انجمن سرود کانون استان گیلان و «شایان عبداللهی» از مرکز فرهنگی هنری کانون تالش را به‌عنوان ۳ تک‌خوان برتر این مهرواره اعلام‌کرد.

انتخاب سرایندگان برتر اشعار نیز از دیگر بخش‌های آیین اختتامیه‌ بود و برهمین اساس نیز «حمیرا خدابنده»، کارشناس مسوول آفرینش‌های ادبی کانون استان گیلان و «رقیه آزادنیا» مربی مسوول مرکز فرهنگی هنری کانون شفت تجلیل‌شدند.

مدیرکل کانون استان گیلان نیز در این آیین، به اهمیت شادی‌آفرینی و نهادینه‌سازی فرهنگ هم‌گرایی درجامعه اشاره و و توجه به نسل‌کودک و نوجوان را لازمه‌ی فرهنگ‌سازی خواند.

اسفندیارضیائی، مدیرکل کانون استان گیلان

اسفندیارضیائی دراین میان، برگزاری مهرواره سرود را حرکتی در جهت تمرین کارهای گروهی و ایجاد نشاط اجتماعی قلمدادکرد و حاضران در این رویداد هنری را برنده واقعی دانست.

اشاره به میزبانی گیلان از مرحله کشوری مهرواره سرود آفرینش در اسفندماه ۱۳۹۸ و یادآورشدن فرهنگ غنی استان در مسیر کشف و شکوفاسازی استعدادهای هنری کودکان و نوجوانان، بخش پایانی سخنان این مدیر فرهنگی بود.

محمد حسن عاقل‌منش، عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز از جمله میهمانان آیین پایانی این مهرواره بود و ضمن اثربخش توصیف‌کردن حرکت‌های فرهنگی،  حمایت خود را از فعالیت‌های کانون اعلام‌کرد.

محمدحسن‌ عاقل‌منش، عضو شورای اسلامی شهر رشت

اجرای سرود آیینی، حافظ‌خوانی اعضا و اهدای جایزه و لوح سپاس، پایان‌بخش نخستین مهرواره استانی سرود آفرینش به‌شمارمی‌رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =