کتاب‌های تصویری «علی خدایی» بررسی شد

چهل‌وسومین نشست شورای کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در هجدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان تشکیل شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، چهل‌وسومین نشست تخصصی شورای کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان  با حضور اعضای شورا  ۸ دی ۹۸ در دومین روز از نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان تشکیل شد.

بنابر این خبر، در این نشست تخصصی که با حضور نجمه‌خاتون خداترس معاون فرهنگی، فاطمه جعفرزاده موسس و کارشناس شورا و اعضای شورا و کارشناسان ادبی و پژوهش کانون کرمان در سالن نشست‌های تخصصی نمایشگاه دایمی کرمان تشکیل شد، «کتاب‌های تصویری و نقش تصویر در پرورش تخیل کودکان » مورد بحث قرار گرفت.

این در حالی است که، در این نشست به طور مفصل در مورد کتاب‌های«همین و همان»، « تو لک‌لکی یا دارکوب»، «چی‌چی، قاشق و قیچی»، «ف مثل فیل»، «از این طرف نگاه کن»، «شکل‌ها و حرف‌ها» از علی خدایی و«احتیاط خبر حمله موش‌ها و دیگران» اثر سیدعلی شجاعی و چند کتاب تصویری دیگر بحث و گفتگو شد و کارشناسان و اعضای شورا با توجه به مقالات بررسی شده در جلسات قبلی، تصویرگری این کتاب‌ها را مورد نقد قرار دادند.

همچنین در ادامه، با توجه به اینکه ۴۰ مقاله از صد مقاله بررسی شده در این شورا در حوزه تصویرگری بوده است، انواع تصویرگری درکتاب‌های تصویری کودکان که شامل متقارن، مکمل، بهبوددهنده، متناقض و هم‌صدایی است، دوباره بیان و بررسی شد.

شورای کتاب کانون کرمان از سال ۹۱ با همت و کارشناسی فاطمه جعفرزاده معاون فرهنگی وقت و با هدف آشنایی با نظریه‌های علمی نقد کتاب کودک  با برگزاری بیش از ۴۰ جلسه  و با حضور ۹ عضو ثابت از کارشناسان و مربیان فعالیت خود را آغاز کرده است. این شورا تاکنون بیش از ۵۰ جلد کتاب، صد مقاله و بیست منبع تخصصی را ابتدا در حوزه پدیدارشناسی و سپس آموزش تفکر، فلسفه و تصویرگری مورد نقد و بررسی قرار داده است.

بر همین اساس، هسته‌های آموزش فلسفه برای کودک با سرپرستی مربیان فرهنگی عضو شورای کتاب با استفاده از نظریات فبک« فلسفه برای کودک» برای اعضای کودک و نوجوان در مراکز فرهنگی‌هنری  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان فعال است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =