انسجام و تنوع در جشنواره اسباب‌بازی

مدیرکل مجامع تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت ارشاد و دبیر جایزه فیروزه با مثبت خواندن تنوع و تراکم اسباب‌بازی‌ها در جشنواره ملی اسباب‌بازی گفت: انسجام و تنوعی که در بخش‌های مختلف جشنواره بود، نشان می‌دهد که سیاست‌گذاری خوب و با تدبیری نسبت به گذشته صورت گرفته است. ویژگی‌های مربوط به فرهنگ ایرانی و اسلامی در همه بخش‌ها به چشم می‌خورد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علی فریدونی مدیرکل مجامع تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزرات ارشاد و دبیر جایزه فیروزه درباره نقش اسباب‌بازی گفت: همه ما می‌دانیم که نقش اسباب‌بازی، نقشی راهنمایی‌کننده است و در بعد روان‌شناسی، جامعه‌شناسی، تربیتی، تشویقی و ترغیبی تاثیرگذار است.

او ادامه داد: آدم‌ها دارای فکر و اندیشه هستند که برای کاربردی کردن آن فکر و اندیشه، نیاز به ابزاری دارند که برایشان ملموس باشد. اسباب‌بازی بهترین ابزار برای کاربردی کردن ذهنیات آن‌هاست.

دبیر جایزه فیروزه تاکید کرد: برای اینکه از این ویژگی اسباب‌بازی‌ها استفاده درستی شود، باید تلاش و برنامه‌ریزی صورت بگیرد تا مردم بتوانند از این زمینه‌ها و فرصت‌ها استفاده بکنند. در این میان نقش جشنواره‌ها تمرکز دادن به تولیدات، افکار و اندیشه‌هایی است که در این حوزه فعالیت می‌کنند.

فریدونی ادامه داد: کانون پرورش فکری از گذشته جزو دستگاه‌هایی بوده است که زمینه عملیاتی ساختن این تولیدات را فراهم کرده است. جشنواره ملی اسباب‌بازی هم فرصتی برای معرفی کالاهای تولید شده به مردم است.

او با اشاره به بازدید چهار ساعته‌اش از جشنواره ملی اسباب‌بازی گفت: انسجام و تنوعی که در بخش‌های مختلف جشنواره بود، نشان می‌دهد که سیاست‌گذاری خوب و با تدبیری نسبت به گذشته صورت گرفته است. ویژگی‌های مربوط به فرهنگ ایرانی و اسلامی در همه بخش‌ها به چشم می‌خورد. تنوع و تراکم اسباب‌بازی‌ها از ویژگی‌های مثبت جشنواره امسال است.

فریدونی درباره عروسک‌ها بیان کرد: نقش عروسک‌ها برای خود من بسیار جالب بود. چون عروسک‌هایی که دیدم ویژگی انتقال‌دهندگی فرهنگ ایرانی را دارند، به ویژه کالا و محصولات خوبی که در حوزه اقوام دیدم. این موضوعی است که ما در وزارت ارشاد به آن اهتمام داریم.

پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی با شعار «تمرین زندگی» تا ۱۳ دی ۱۳۹۸ از ساعت ۹ تا ۱۹ میزبان علاقه‌مندان در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =