توجه به فروشگاه‌های زنجیره‌ای تا دوستی بچه‌ها با ربات

مراسم رونمایی از اسباب‌بازی‌های پلتفرم «کم‌پی» و ربات روز جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ در نمایشگاه تخصصی پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این آیین با حضور محسن رجبی مسئول کمیته نمایشگاه تخصصی پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی، آیدین مهدیزاده مسئول کمیته طرح و برنامه‌ریزی جشنواره، حسن سیرانی یکی از مدیران پلتفرم «کم‌پی» و میلاد احتیاط مدیرعامل یکی از شرکت‌های فناور برج فناوری امیرکبیر در حاشیه جشنواره اسباب‌بازی برگزار شد.

مهدی‌زاده که اجرای این مراسم رونمایی را برعهده داشت، با اشاره به این‌که در این دوره از جشنواره حدود ۷۰ عنوان اسباب‌بازی تازه وجود داشته است، گفت: ما تاکنون حدود ۳۰ عنوان از این اسباب‌بازی‌ها را رونمایی کرده‌ایم. امروز می‌خواهیم مراسم رونمایی را با نشان «کم‌پی» آغاز کنیم که بیش از ۳۰ عنوان از این اسباب‌بازی‌های جدید به این نشان تعلق دارد.

سیرانی با بیان اینکه امیدوارم دنیا جای آرام‌تری برای بچه‌ها باشد گفت: ما در تحقیقات‌مان متوجه شدیم که پدر و مادرها نمی‌توانند همراه بچه‌های‌شان به فروشگاه‌های اسباب‌بازی بروند. چون گاهی نمی‌توانند خواسته‌های بچه‌هایشان را تأمین کنند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم بسترهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ایجاد کنیم تا همه خانواده‌ها با هر نوع درآمدی بتوانند از آن استفاده کنند.

رجبی در ادامه صحبت‌های سیرانی در این جلسه گفت: هدف اصلی ما وارد شدن به فروشگاه‌های زنجیره‌ایست. چون همینطور که شاهد هستید، هر روز مجتمع تجاری در شهرهای مختلف ایران افتتاح می‌شود و ما پلتفرمی تخصصی و حرفه‌ای در زمینه پخش اسباب‌بازی نداشتیم.

او ادامه داد: در این نمایشگاه با تعدادی از تولیدکنندگان وارد صحبت‌های اولیه شدیم تا از محصولات‌شان در «کم‌پی» استفاده کنیم. چون «کم‌پی» به شکل استارتاپی قرار است در ماه‌های آینده شتاب زیادی بگیرد و شاهد شکل‌گیری یک نشان(برند) بزرگ خواهیم بود.

سیرانی با اشاره به این‌که آن‌ها به نقدینگی برندهای تولیدکننده کوچک اسباب‌بازی کمک می‌کنند، تاکید کرد: ما هیچ انحصاری را لازم نمی‌دانیم، ولی نمی‌توانیم مردم را با استفاده از نام‌های متعدد گیج کنیم. بنابراین همه اسباب‌بازی‌هایی که با ما وارد همکاری می‌شوند، با عنوان «کم‌پی» فروخته خواهند شد. ولی فروشی که در پلتفرم ما خواهند داشت به نقدینگی آن‌ها کمک خواهد کرد.

او ادامه داد: تاکنون ۱۱ شرکت با حدود ۵۰ محصول به تعامل و مشارکت با ما رسیده‌اند.

رونمایی از «ربات» برج فناوری امیرکبیر

میلاد احتیاط، مدیرعامل یکی از شرکت‌های فناور برج فناوری امیرکبیر با اشاره به فعالیت‌های‌شان در حوزه هوافضا گفت: از سال گذشته ما علاقه‌مند به طراحی محصولی شدیم که بتواند دوست بچه‌های ایرانی باشد. رباتی که محتوای آموزشی و فرهنگی آن متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی ما باشد. این ربات می‌تواند جایگزینی برای شخصیت‌های جذاب خارجی باشد.

او ادامه داد: این ربات که محتوای آموزشی دارد، می‌تواند به کودکان چند زبان، قرآن و... یاد بدهد. هرچند نمونه‌ای که امروز در این‌جا می‌بینید، محصول اولیه ماست و ما امیدواریم که بتوانیم با حمایت مسئولان امر قابلیت‌های دیگری به این ربات بیافزایم. چراکه این توانایی را داریم که هوش مصنوعی به آن اضافه کنیم.

بازی بومزی پازلی در باره حیوانات

علیرضا لولاگر درباره بازی بومزی و نوع طراحی آن گفت: با توجه به اینکه در حوزه‌ کتاب هم فعالیت داریم برای هر اسباب‌بازی روایت‌های داستانی داریم، این بازی فضای محیط‌زیستی دارد و طرح اولیه‌اش برای کشور کٌره است و چون روایت جذابی داشت تصمیم گرفتیم به فارسی برگردانیم.

او ادامه داد: اسم بامزی، ساختگی است و اینکه داستان این بازی در مورد حیوانات است که با استفاده از برد و پازل شکل گرفته است.

یادآوری می‌شود بازی «بومزی» در روز چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =