کد خبر: 294704
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
بازدید 271
کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر گیلان تشکیل‌جلسه‌داد

نخستین نشست اعضای کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ‌داشت چهل و یکمین‌سال‌گشت پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی، صبح امروز در اداره کل کانون پرورش فکری استان گیلان در رشت برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این نشست با هدف سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی هدف‌مند و ایجاد فرصت‌های افزون‌تر برای برگزاری ویژه‌برنامه‌های چهل‌ویکمین سال‌گشت پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی و با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو کمیته‌کودک و نوجوان استان صورت‌گرفت.

مدیرکل کانون استان گیلان در این نشست، سخنان خود را با تسلیت به‌مناسبت شهادت سردار سپهبد، قاسم سلیمانی و همرزمان این سرباز ولایت آغازکرد و با تشبیه راه سردارسلیمانی به یک مکتب متعالی، ضرورت آشناسازی هرچه بیش‌تر نسل کودک و نوجوانان را با اهداف عالیه این شهید خواستارشد.

اسفندیارضیائی از مهربانی، شرافت و عزت‌نفس شهید سلیمانی و تعلق‌خاطر وی به کودکان و نوجوانان نیز یادکرد و گفت: از ویژگی‌های نظام مقدس اسلامی، مردمی‌بودن آن است و ظهور شخصیت‌های تاثیرگذار و ولایت‌مداری چون سردار سلیمانی، بیان‌گر رویش‌های ماندگار حکومت اسلامی محسوب‌می‌شود.

مسوول کمیته کودک و نوجوان دهه فجر استان گیلان هم‌چنین، خون شهیدان را سرمایه‌ای ارزش‌مند دانست و با تاکید بر ضرورت جاری‌سازی سبک‌زندگی ایرانی اسلامی درجامعه افزود: لازم است برای تحقق این هدف از کودک و نوجوان آغازکنیم.

این مدیر فرهنگی ادامه سخنان خود را به اهمیت هم افزایی و هم‌گرایی در مسیر ارتقای آگاهی‌های فرزندان ایران اسلامی و آشناسازی هرچه بیش‌تر آنان با اهداف عالیه نظام اختصاص‌داد و با تشریح مهم‌ترین فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دهه مبارک فجر، از همراهی و هم‌گرایی تمامی دستگاه‌ها و گروه‌های مردم نهاد برای برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های این ایام استقبال‌کرد.  

برپایه این گزارش، کارشناس امور تشکل‌ها و گروه‌های مردم نهاد استانداری گیلان نیز ازجمله حاضران این نشست بود که ضمن ابرازتأسف از شهادت سردار قاسم‌سلیمانی، پیرامون نقش دفاع مقدس و شهیدانی چون وی در هویت‌بخشی افزون‌تر به جمهوری اسلامی ایران سخن‌گفت.

ابراهیم طاهری، کارشناس امور تشکل‌ها و گروه‌های مردم نهاد استانداری گیلان

ابراهیم طاهری درعین‌حال از انقلاب‌ اسلامی ایران به‌عنوان یک حرکت مردمی ولایت‌محور نام‌برد و مقدم دانستن«زیستن» بر«گریستن» را از آموزه‌های انسان‌ساز آن دانست.

او هم‌چنین، اشاره‌ای به تغییر سیاست‌های دشمنان اسلام در عصر حاضر داشت و «تهدید مغزها» را جایگزین «تهدید مرزها» از سوی استکبارجهانی عنوان‌کرد.

این مسوول استانی برهمین اساس نیز انگیزه‌بخشی و الگوسازی برای نسل کودک و نوجوان و ایجادپیوندهای فکری با شهیدان را از اولویت‌های فعالان حوزه فرهنگ، به ویژه دست‌اندرکاران کانون پرورش فکری برشمرد و دهه مبارک فجر را فرصتی برای پرداختن به این مهم خواند.

برپایه این گزارش، ارایه‌ی نقطه‌نظرات از سوی حاضران، تشریح ویژه‌برنامه‌های پیشنهادی از سوی نمایندگان دستگاه‌های عضو کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ‌داشت دهه فجر انقلاب اسلامی، ازدیگر بخش‌های این نشست به‌شمارمی‌رفت.

شایان‌ذکر است دراین جلسه، نمایندگانی از «استانداری»، «آموزش و پرورش»، «نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی»، «کمیته امداد امام خمینی(ره)» استان گیلان و «سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی» شهر رشت حضورداشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =