نقش کانون پرورش فکری در فرهنگ سازی بی‌بدیل است

مدیرکل کانون پرورش فکری کانون گلستان در دیدار با فرماندار شهرستان گالیکش بیان کرد: نقش برنامه‌های کانون در اثر بخشی و فرهنگ سازی حوزه کودک و نوجوان مشهود است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان، محبوبه رجب نسب در ابتدای این دیدار ضمن تبریک انتصاب فرماندار گالیکش، با ارائه‌ی گزارشی از فعالیت‌های متنوع کتاب‌محور، برنامه‌های پیش بینی شده و ظرفیت‌های غنی مجموعه علی‌رغم محدودیت‌های نیروی انسانی و تجهیزات موجود، رسیدگی به نیازهای فرهنگی و اجتماعی کودکان و نوجوانان را از اولویت‌های مهم کانون عنوان کرد.

مدیرکل کانون گلستان با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شهرستان گالیکش، تصریح نمود: شناسایی و کشف استعدادهای ذوقی کودکان و نوجوانان در فضایی متفاوت و مهیج یکی از ماموریت‌های ذاتی کانون در راستای توجه به زیر ساخت توسعه است که میتوان با آموزش، فرهنگ‌سازی و پرورش این استعدادها آینده‌ی روشنی را برای آنها در نظر گرفت.

وی با اشاره به این موضوع که کانون به عنوان پرورش دهنده‌ی کودکان و نوجوانان فرهنگ‌ساز و آینده‌ساز می تواند به مسئولان در زمینه‌ی فرهنگ‌سازی و حل زیربنایی مشکلات فرهنگی جامعه کمک کند، اظهار داشت: همچنین این آمادگی وجود دارد تا با حمایت فرمانداری شهرستان و استفاده از ظرفیت کتابخانه سیار روستایی ، فعالیت‌های بنیادی و جذاب این مجموعه به درون مناطق کمتر توسعه یافته و آسیب‌دیده برده گسترش یابد.

در ادامه این دیدار علی اصغر میرزایی فرماندار شهرستان گالیکش، با اشاره به قدمت و جایگاه کانون پرورش فکری در زمینه ارائه خدمات فرهنگی، عضویت کودکان و نوجوانان و حضور آنها در برنامه‌های متنوع کانون را حاوی خاطرات شیرین و به یادماندنی دانست.

او  با اشاره به برخی برنامه‌های نوین و ارزنده کانون به ویژه کتابخانه‌های سیار روستایی و امکان توزیع عادلانه محتوا و منابع علمی و آموزشی برای گروه‌های هدف در روستاهای تابعه، از آمادگی فرمانداری این شهرستان جهت حمایت از برنامه‌های کانون و بهره مندی بیشتر کودکان و نوجوانان در مناطق کم برخوردار خبر داد.

هم‌چنین در این دیدار سیده محدثه حسینی، سرپرست مرکز فرهنگی هنری کانون گالیکش و حامد ممشلی مربی کتابخانه سیار روستایی نیز به ارائه‌ی گزارشی از ویژه‌برنامه‌های شاخص فرهنگی‌، هنری، ادبی، علمی و اسلامی کانون در شهر و بیش از 20 روستای این شهرستان پرداختند.

آمادگی برای ساخت آسمان نما در صورت تامین اعتبار، حمایت مالی به منظور خریداری خودرو کتابخانه سیار، تخصیص اعتبارات شهرستانی به کانون و معرفی خیرین شهرستانی بخشی از درخواست‌های مدیرکل کانون گلستان در دیدار با فرماندار بود.

گفتنی است در پایان این دیدار تابلوی دست‌ساخته‌ی اعضا و مربیان کانون از سوی مدیرکل کانون گلستان به فرماندار گالیکش اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =