گردهم‌آیی منجمان پیش‌کسوت کانون در رصدخانه زعفرانیه

منجمان و مدرسان پیشکسوت رصدخانه کانون پرورش فکری تهران در آیینی به‌مناسبت سی‌امین سال تاسیس این مرکز آموزش نجوم گردهم‌ می‌آیند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، رصدخانه زعفرانیه از نخستین مراکز آماتوری آموزش نجوم به کودکان و نوجوانان است که کار خود را در داخل مرکز شماره ۱۶ کانون تهران در پارک کودک زعفرانیه آغاز کرد.

از آن زمان تاکنون این مرکز به یکی از مراکز اصلی آموزش و تربیت علاقه‌مندان به علم نجوم و برگزاری رویدادهای نجومی تبدیل شده است.

در این میان برخی از منجمان و پیشکسوتان این مرکز باسابقه قصد دارند روز پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ در این مرکز از ساعت ۱۰ تا ۱۲ گردهم می‌آیند تا به گپ‌وگفت و انتقال تجربه‌های نجومی خود به کودکان و نوجوانان بپردازند.

بابک امین‌تفرشی عکاس نشنال جئوگرافی، عضو هیئت امنای ستاره‌شناسان بدون مرز و مدیر پروژه عکاسی جهان در شب، محمدرضا نوروزی از مدرسان نجوم و از موسسان شاخه آماتوری انجمن نجوم، سیاوش صفاریان‌پور تهیه‌کننده و کارگردان برنامه تلویزیونی «آسمان شب»، پوریا ناظمی روزنامه‌نگار و نویسنده حوزه علم، امیرمحمد گمینی‌دانش عضو هیئت علمی پژوهشکده تاریخ علم دانشگاه تهران و استاد دانشگاه در این گردهم‌آیی حضور دارند.

این برنامه که با هدف آشنایی هر چه بیشتر نسل جدید با نسل تاثیرگذار پیشین کانون صورت می‌گیرد، از محمدرضا نوروزی و بابک امین‌تفرشی به‌صورت ویژه و ۱۵ مدرس و محقق دیگر قدردانی می‌شود.

این مراسم از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در محل کتابخانه‌ی شماره ۱۶ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران به نشانی خیابان ولیعصر، خیابان سرلشکر فلاحی، پارک زعفرانیه برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =