مرکز نجوم کانون تهران به ۳۰ سالگی رسید

مراسم ۳۰ سالگی مرکز نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران با حضور منجمان پیشکسوت کانون برگزار شد.

به گزارش اداره کل رواط عمومی و امور بین‌الملل کانون، رصدخانه زعفرانیه واقع در کتابخانه شماره ۱۶ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران، صبح روز پنج‌شنبه ۱۹ دی میزبان مراسم ۳۰ سالگی مرکز نجوم کانون بود که با حضور منجمان پیشکسوت کانون برگزار شد.

در این مراسم بابک امین‌تفرشی عکاس نشنال جئوگرافی، عضو هیأت امنای ستاره‌شناسان بدون مرز و مدیر پروژه عکاسی جهان در شب، محمدرضا نوروزی از مدرسان نجوم و از موسسان شاخه آماتوری انجمن نجوم، سیاوش صفاریان‌پور تهیه‌کننده و کارگردان برنامه تلویزیونی «آسمان شب»، پوریا ناظمی روزنامه‌نگار و نویسنده حوزه علم، امیرمحمد گمینی‌دانش عضو هیأت علمی پژوهشکده تاریخ علم دانشگاه تهران و استاد دانشگاه در این گردهم‌آیی حضور داشتند.

صفاریان‌پور در ابتدای این نشست با بیان این‌که من همیشه به رصدخانه زعفرانیه می‌آمدم ولی شاگرد این‌جا نبودم، به بیان خاطرات خود از رصدخانه زعفرانیه پرداخت.

سپس محمدرضا نوروزی از مدرسان باسابقه مرکز نجوم کانون به بیان خاطرات خود از نحوه آشنایی با رصدخانه زعفرانیه و همچنین خاطرات خود از کلاس‌های آموزشی پرداخت.

علیرضا وفا از مدرسان مرکز نجوم کانون و رصدخانه زعفرانیه نیز از دیگر حاضران در مراسم بود که به بیان روند آشنایی خود با این مکان پرداخت.

کاظم کوکرم دبیر گروه دانش روزنامه جام‌جم نیز فرد دیگری بود که خاطره‌های خود از آشنایی و تدریس در رصدخانه زعفرانیه را ذکر کرد.

لیلا صادقی، سپیده شعرباف، شادی عاملی، محمدحسین الماسی، وحید سجاد، امیرحسین ابوالفتح، پیمان اکبرنیا، شهرزاد میرسلطانی، حمید محسنی، صدریه فطورچی، زینب عشقی و مارال کوشکی نیز دیگر دانش‌آموختگان و مدرسان مرکز نجوم کانون بودند که در این مراسم خاطره‌های خود را از رصدخانه زعفرانیه گفتند.

در پایان این مراسم هم بابک امین‌تفرشی عکاس نشنال جئوگرافی، عضو هیأت امنای ستاره‌شناسان بدون مرز و مدیر پروژه عکاسی جهان در شب و از مدرسان و اعضای باسابقه مرکز نجوم کانون نیز درباره نحوه آشنایی خود با نجوم و انجمن نجوم دانشجویان و روند ورود خود به حوزه آموزش عکاسی نجوم و همچنین آشنایی با مرکز نجوم کانون و رصدخانه زعفرانیه توضیح‌هایی را ارائه داد.

وی یادآور شد: در دوره‌ای از آموزش مرکز نجوم به دلیل استقبال بچه‌ها دوره‌های آموزشی ویژه‌ای را برگزار کردیم.

امین‌تفرشی پیشنهاد داد که با توجه به اینکه مرکز نجوم کانون حداقل حدود ۲هزار دانش‌آموخته دارد انجمنی رسمی شکل بگیرد که بتوان از ظرفیت این افراد و دانش‌آموختگان استفاده شود و همچنین کلاس‌های آموزشی برگزار و برنامه‌های رصدی و پروژه‌های جدید اجرا شود.

در این بخش از مراسم از مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خواسته شد که به مرکز نجوم کانون توجه بیشتری شود.

در پایان کیک ۳۰ سالگی مرکز نجوم و رصدخانه کانون بریده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =