تبیین شاخص‌های شخصیت سردار سلیمانی برای آینده‌سازان

مربیان مراکز کانون پرورش فکری استان گیلان به تبیین ویژگی‌های فکری و عملی سپهبد شهید، حاج قاسم سلیمانی و الگوسازی از این سرباز رشید اسلام برای کودکان و نوجوانان پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، خون شهید، پایه و مایه دوام نظام اسلامی است و این حرکت مردمی که در سوگ شهادت سپهبد قاسم‌سلیمانی به نظاره‌نشسته‌ایم، گویای این حقیقت است.

در این میان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌عنوان یک مجموعه‌ی فرهنگی جریان‌ساز، نقش به‌سزایی در پاس‌داشت یاد و نام شهیدان و الگوسازی از شخصیت‌های ماندگار ایفامی‌کند و شهادت سردار سلیمانی بهانه‌ای دیگر برای حرکت در این مسیر ارزش‌مند و آگاه‌سازی هرچه بیش‌تر کودکان ونوجوانان با اهداف دشمنان اسلام و انقلاب محسوب‌می‌شود.

برهمین اساس نیز مربیان مراکز فرهنگی هنری ثابت، سیارشهری و روستایی، کتاب‌خانه‌های پستی و مراکز فراگیر این مجموعه‌ در سایه برنامه‌ریزی هدف‌مند، به اجرای فعالیت های فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی برای کودکان و نوجوانان ایران اسلامی پرداختند و تصویری روشن از دین‌مداری و ولایت محوری سردار سلیمانی به‌عنوان نُماد مقاومت، پایداری و حماسه‌آفرینی فرزندان این مرز و بوم ارایه‌دادند.

کتاب‌خانه سیار شهری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌گیلان به‌همین‌منظور، میهمان دانش‌آموزان مدارس مناطق کم‌برخوردار شهر رشت‌ شد و مربیان آن ضمن معرفی و امانت‌دهی کتاب به کودکان، به‌تبیین شخصیت و ویژگی‌های فکری و عملی سردارسپهبد شهید، حاج ‌قاسم سلیمانی برای آینده‌سازان ایران اسلامی پرداختند.

مربیان کانون هم‌چنین، از نقش این شخصیت برجسته در فرماندهی جبهه‌های مقاومت برای مخاطبان سخن‌گفتند و علاقه این شهید بزرگوار به کودکان و نوجوانان را یادآورشدند.

این حرکت فرهنگی  با برپایی کارگاه ادبی با موضوع «دل‌نوشته‌ای برای سرداردل‌ها» همراه‌بود و درپایان نیز کودکان و نوجوانان برای سلامتی رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) و شادی روح بلند شهیدان به نیایش پرداختند.

مرکز فرهنگی هنری کانون تالش هم به‌منظور بزرگ‌داشت یاد و نام تمامی شهیدان، به‌ویژه سپهبد شهید قاسم‌سلیمانی و انتقال ارزش‌ها و باورهای ملی و اسلامی به کودکان و نوجوانان، ویژه‌برنامه «سرداردل‌ها» را باحضور اعضا و دانش‌آموزان مدارس به‌مرحله‌اجراگذاشت.

مربیان در این آیین به رشادت، ایثارگری، ولایت‌پذیری، ظلم ستیزی و هم‌چنین، ساده‌زیستی این شهید بزرگوار اشاره و خاطره‌هایی از هم‌رزمان سپهبد سلیمانی را برای کودکان و نوجوانان بازگوکردند

برپایه این گزارش، اجرای سرود «یار دبستانی من»، خوانش‌شعر، ذکر صلوات و فاتحه برای تمامی شهدای اسلام و انقلاب، از دیگر برنامه‌های این روز به‌شمارمی‌رفت.

مرکز فرهنگی هنری کانون شهرستان رودبار نیز میزبان ویژه‌برنامه «من هم یک سلیمانی‌ام» شد.

طی این ویژه‌برنامه، معرفی شخصیت سردار دل‌ها و نقش ارزش‌مند وی در انتقال ارزش‌ها و پیام‌های انقلاب اسلامی به مردمان دیگر کشورها دردستورکار قرارگرفت و اهداف شوم آمریکای جنایتکار از این ترور ناجوانمردانه، برای اعضای نوجوان این مجموعه تشریح‌شد.

برپایی کارگاه ادبی و خوانش‌دل‌نوشته‌های حاضران در ارتباط با سردار سپهبد شهید، حاج قاسم سلیمانی، ازجمله فعالیت‌های صورت‌گرفته در ویژه‌برنامه«من هم یک سلیمانی‌ام» بود و درپایان نیز حاضران فاتحه‌ای تقدیم روح پاک تمامی شهیدان راه اسلام و انقلاب اسلامی‌کردند.

برپایی کارگاه ادبی با عنوان«دل‌نوشته‌هایی برای یک سردار»

مربیان مرکز فرهنگی هنری کانون رستم‌آباد افزون بر فضاسازی مناسب این مجموعه‌ی فرهنگی، به تبیین و تشریح ابعاد شخصیتی سپهبد شهید قاسم سلیمانی و معرفی کتاب به اعضای کودک و نوجوان پرداختند.

مرکز فرهنگی هنری کانون سیاهکل هم میزبان نشست بصیرتی بزرگ‌داشت سردارسپهبد شهید، حاج‌قاسم سلیمانی‌بود.

طی این نشست که با مشارکت آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی(ره) و نهادکتاب‌خانه‌های عمومی شهرستان صورت‌گرفت، مرضیه‌احسانی، از فعالان حوزه سپاه، پیرامون سیره سردار سلیمانی و تلاش‌های ارزنده این شخصیت برجسته در فرماندهی جبهه‌های مقاومت و نهادینه‌سازی فرهنگ شهادت برای کودکان و نوجوانان سخن‌گفت.

رضا علوی، رئیس نهادکتاب‌خانه‌های عمومی شهرستان سیاهکل، ازدیگر حاضران این نشست بود که ضمن تبیین شخصیت سرداردل‌ها برای حاضران، به‌معرفی کتاب «بچه‌های حاج قاسم»، نوشته‌ی افسر فاضلی شهربابکی پرداخت.

راه‌پیمایی مربیان، اعضا و خانواده‌ها از کانون پرورش فکری تا سپاه شهرستان سیاهکل که با همکاری پلیس راهور صورت‌گرفت، ازدیگر برنامه‌های این روز به‌شمارمی‌رفت.

مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ کانون رشت نیز با اجرای فعالیت‌های معرفی شخصیت، خوانش‌شعر، معرفی کتاب، برپایی کارگاه آموزش کاردستی با بهره‌گیری از شیوه‌ی کاغذوتا و آماده‌سازی گلُ‌لاله، نسبت به آشناسازی هرچه بیش‌تر اعضای کودک و نوجوان با سرداردل‌ها اقدام‌کرد.

مرکز فرهنگی هنری کانون صومعه‌سرا هم با ویژه‌برنامه‌ی «سردار آسمانی»، زمینه‌ی آشنایی افزون‌تر نسل‌کودک و نوجوان را با این شخصیت ماندگار عصر حاضر فراهم‌کرد.

طی این آیین که با حضور ۴۰ نفر از دانش‌آموزان مدارس و اعضای مرکز صورت‌گرفت،  مربیان ضمن  معرفی شخصیت، فعالیت‌های جهادی و دلایل محبوبیت سپهبد سلیمانی، نقش تاثیرگذار وی را در ایجاد همبستگی بین مسلمانان و استکبارستیزان عالم به مخاطبان یادآورشدند.

خوانش شعر، دکلمه و برپایی کارگاه ادبی با موضوع«می‌خواهم از تو بنویسم و با تو پیمان ببندم»، ازدیگر برنامه‌های این روز بود که با اهدای بسته‌های فرهنگی به خالقان آثار برگزیده همراه‌شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =