قرار گرفتن ۱۶ کتاب کانون در سبد مطالعه دانش‌آموزان مدارس ایران

نام ۱۶ عنوان از کتاب‌های انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بین ۵۰ اثر معرفی شده از سوی چهارمین جشنواره کتاب‌خوانی «دانایی و توانایی» به‌چشم می‌خورد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش هر سال با دریافت کتاب‌های ناشران کتاب‌های کودک و نوجوان تعدادی از آن‌ها را انتخاب و در اختیار مدارس قرار می‌دهد و پس از آن دانش‌آموزان سراسر کشور با انتخاب کتاب‌های مورد علاقه‌شان از بین این آثار در فرایند جشنواره دانایی و توانایی قرار می‌گیرند.

جشنواره دانایی و توانایی که هر سال با هدف ترویج کتاب و کتاب‌خوانی در چهار سطح مدرسه، منطقه، استان و کشوری برگزار می‌شود، امسال ۵۰ عنوان کتاب را به مدارس کل کشور برای شرکت دانش‌آموزان در این جشنواره معرفی کرده است که ۱۶ عنوان از آن به کتاب‌های انتشارات کانون پرورش فکری اختصاص دارد.

این ۵۰ کتاب از سوی کارگروهی متشکل از ۱۶ نویسنده کودک و نوجوان برای پنج گروه سنی «اول و دوم»، «سوم و چهارم»، «پنجم و ششم»، «هفتم، هشتم و نهم» و «دهم، یازدهم و دوازدهم» انتخاب شده است.

گفتنی است کتاب‌های «گروفالو»، «قورباغه چاه‌نشین»، «دیو، دیگ به سر»، «قدم یازدهم»، «فندقی و کار بزرگ»، «سلام ای ستاره‌ها»، «قندیل کوچک»، «هدیه خوبان»، «درخت‌ها»، «سه گلدان»، «خانواده آقای چرخشی»، «چیستان‌های علمی»، «ساداکو»، «قلب زیبای بابور»، «تیستو، سبز انگشتی» و «قلب‌های نارنجی» نام ۱۶ عنوان کتابی است که در چهارمین جشنواره دانایی و توانایی وزارت آموزش و پرورش شرکت داده شده است.

جشنواره دانایی و توانایی، جشنواره‌ای یک‌ساله است که کتاب‌های منتخب هر دوره از جشنواره در پایان مهر هر سال به مدارس معرفی می‌شوند. در مرحله بعدی با انتخاب و سفارش مدارس، کتاب‌ها در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد تا در مراحل مختلف این جشنواره شرکت کنند.

برندگان سطح کشوری در هفته کتاب سال ۱۳۹۹ معرفی می‌شوند و با حضور در تهران با نویسندگان این کتاب‌ها دیدار می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =